نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 05:26

تجاوز به غزه متوقف نشود، گزینه‌های مقاومت گسترده خواهد بود

«داوود شهاب»، مسئول دفتر رسانه ای جنبش جهاد اسلامی هشدار داده است که اگر تجاوز به جنین متوقف نشود، گزینه‌های مقاومت فلسطین گسترده و جامع خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هجوم و عملیات نظامی اشغالگران علیه اردوگاه جنین در همان ساعات اولیه با واکنش و پاسخ گروه‌های مقاومت فلسطین روبرو شد.

براساس گزارش الجزیره، تیپ‌های قدس از گردان جنین اعلام کردند که خودروهای اشغالگر را در مجاورت قرارگاه جنین با گلوله‌های سنگین و متوالی هدف قرار دادیم و به گلوله‌ها به خودروها و تجهیزات نظامی اشغالگران اصابت کرده است.

تیپ جبع نیز اعلام کرد که با عملیات علیه نیروها و خودروهای اشغالگر در بیش از یک جبهه در شهر جنین موافق است و از این عملیات در جبهه‌های مختلف حمایت می‌کند.

گروه‌های قبطی از زیرشاخه گردان‌های قدس نیز اعلام کردند که مجاهدان قهرمان ما خودروهای اشغالگر را در میدان شهدای جنین هدف قرار دادند.

گردان‌های القسام نیز تائید کردند که جنگنده‌های آن‌ها مشغول مقابله با سربازان اشغالگر در جنین با گلوله است.

همزمان خبرنگار الجزیره اعلام کرد که گروهی جدیدی از مجروحان وارد بیمارستان جنین شده است.

امدادگر در جنین نیز گفتند: «ما تاکنون ۳ مصدوم داشته‌ایم که دو نفر از آن‌ها مجروحیت جدی دارند.»

تیپ جنین از گردان‌های قدس نیز به المیادین گفت: «اگر دشمن با حملات هوایی خود به اردوگاه جنین و بمباران خانه‌های شهروندان فکر می‌کند که عزم مجاهدین ما را در هم می شکند یا مقاومت را در منطقه تضعیف می‌کند، پس به شدت دچار توهم است.»

تیپ جنین همچنین افزود: «نتانیاهوی جنایتکار و فرماندهان ارتشش بدانند که گردان‌های قدس - تیپ جنین برای این روز به خوبی آماده شده‌اند و برای شما و سربازانتان انواع عذاب‌ها را آماده کرده‌اند.»

تیپ جنین در ادامه بیانیه خود آورده است: «ما از مردم ثابت قدم خود در اردوگاه جنین حمایت می‌کنیم. مردمی که دژ و سپر مقاومت در کرانه باختری بوده و هستند. به مردم خود و توده‌های مقاومت اطمینان می‌دهیم که حال ما خوب است و روحیه رزمندگان ما بالا است و با بمباران یا محاصره شکسته نمی‌شود و راهی جز این نیست: پیروزی یا شهادت»

«جمال حویل»، عضو شورای انقلابی جنبش فتح نیز اعلام کرد: «از مردم می‌خواهم در برابر تهاجم شدید اسرائیل متحد شوند. زمان آن فرا رسیده است که فرزندان نیروهای امنیتی از برادران خود در اردوگاه جنین دفاع کنند.»

همزمان گزارش شده است که نیروهای اشغالگر خانه خانواده زندانی «زکریا الزبیدی» را در جنین تصرف کردند.

از سوی دیگر، رسانه‌های صهیونیستی از استقرار سامانه‌های گنبد آهنین برای مقابله با حمله موشکی فلسطینی‌ها خبر دادند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که اشغالگران از بولدوزرهای سنگین و بزرگ در مقابل خودروهای زرهی خود استفاده می‌کنند تا از انفجار مواد منفجره کارگذاری شده توسط مقاومت جلوگیری کنند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین هم اعلام کرده است که مبارزان مقاومت یکی دیگر از خودروهای زرهی متجاوزان اسرائیلی را در اردوگاه جنین با بمب دست‌ساز هدف قرار دادند و تا این لحظه ۳ خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی بر اثر بمب‌های مقاومت آسیب دیده و از کار افتاده است.

همچنین منابع محلی اعلام کردند که نیروهای اشغالگر صهیونیستی در ایست بازرسی بیت ایل در شمال رام الله هدف تیراندازی قرار گرفتند.

از سوی دیگر، «مرحاف لیفنون»، خبرنگار صهیونیستی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تا این لحظه بیش از ۲۰ نقطه را در جنین بمباران کرده و تعداد شهدا هنوز رسماً اعلام نشده است.

منابع محلی همچنین اعلام کردند که نیروهای اشغالگر اسرائیلی در حال تخریب برخی خانه‌ها در اردوگاه جنین هستند. منابع صهیونیستی نیز اعلام کردند که حدود ۱۰۰۰ نظامی در عملیات نظامی علیه جنین مشارکت دارند.

جنبش فتح نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما به دشمن اسرائیلی می‌گوییم که جنبش فتح همراه با همه جناح‌های فلسطینی با تجاوز به جنین مقابله کرده و آن را شکست خواهد داد.»

جنبش مجاهدین فلسطین نیز گفت: «سیاست های جنایتکارانه مستمر اشغالگران علیه مردم ما گزینه مقاومت عمیقاً ریشه دار را در هم نخواهد شکست.»

«داوود شهاب»، مسئول دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «به مردم ثابت قدم خود در جنین و مبارزانی که در مواضع خود مستقر هستند درود می‌فرستیم. رهبری مقاومت آنچه را که در جنین می‌گذرد دنبال می‌کند و گزینه‌های آن برای حمایت و پشتیبانی از مردم و مقاومت ما در جنین باز است.»

داود شهاب همچنین افزود: «اگر تجاوز به جنین متوقف نشود، گزینه‌های مقاومت گسترده و جامع خواهد بود.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1326807

مهمترین اخبار ایران و جهان: