نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 10:47

برگزاری سالانه آیین فاخر «اذن عزا» در سیستان و بلوچستان

زاهدان- مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، از برگزاری سالانه آئین فاخر «اذن عزا» در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی صبح امروز یک شنبه در نشست صمیمانه اعضای شورای عالی هیئت‌های مذهبی سیستان و بلوچستان با حضور اعضا در محل سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برنامه‌ای با عنوان «اذن عزا» در سیستان و بلوچستان در راستای گرفتن اجازه برای ورود به محرم و برنامه‌های این ماه، در زاهدان برنامه‌ریزی و مقرر شده تا همه ساله و قبل از ورود به ماه محرم الحرام این برنامه برگزار شود.

وی با بیان این مطلب که آئین فاخر «اذن عزا» در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد، بیان کرد: در این برنامه سخنران و مداح کشوری دعوت شده و در حاشیه آن از چندین پیرغلام امام حسین (ع) تجلیل و شال عزا به صورت نمادین بر دوش چند پیرغلام خواهیم انداخت تا رسماً وارد برنامه‌ها محرم الحرام شویم.

این مقام مسئول با اشاره به نقش پدری و نظارت شورای عالی هیئت‌های مذهبی استان برای شورای هیئات مذهبی سیستان و بلوچستان، تأکید کرد: شورای عالی هیئت‌های مذهبی در استان نمایشی و بدون اثرنبوده و از اول بهش معتقد بوده و خواهیم بود.

جهانشاهی بیان کرد: شورای عالی هیئت‌های مذهبی باید حاکم بر شورای هیئت‌های مذهبی بوده و با اتحاد، همدلی و وحدت رویه برنامه‌ها را پیش ببریم.

وی در پاسخ به سوال یکی از اعضای حاضر در نشست در خصوص دسته روی و علامت‌های دسته روی‌ها، تأکید کرد: دسته روی و علامت‌ها، هویت عزاداری در استان هستند و قرار نیست این هویت‌ها نادیده گرفته شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در طول تاریخ، نمادهایی در راستای عرض ارادت به امام حسین (ع) در مراسم مختلف مورد بهره‌گیری قرار می‌گیرند و نباید آن‌ها را حذف کرد.

وی بر تشکیل منظم جلسات ماهانه شورای عالی هیئت‌های مذهبی در استان تأکید کرد و گفت: باید ببینیم جایگاه هیئت‌های استان در فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «هیئت کانون جهاد تبیین است»، کجاست؟، آیا آنطور که باید تلاش کرده‌ایم؟

این مقام مسئول اضافه کرد: انتظار ما از شورای عالی هیئت‌های مذهبی استان، نظارت و گرفتن تصمیمات کلان در حوزه هیئت‌های مذهبی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1362795

مهمترین اخبار ایران و جهان: