نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 21:39

سالن انتظار پایانه مرزی مهران با 50 درصد پیشرفت در حال تکمیل است

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: سالن انتظار پایانه مرزی مهران با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

حیدر دشتی پور معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: سالن انتظار پایانه مرزی مهران با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال تکمیل است و پس از پایان اربعین با انتخاب مشاور طرح جامع پایانه برکت مطابق استانداردهای پیش بینی شده طراحی و اجرا خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته سالن انتظار این پایانه با ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع گستره در ضلع شمالی به بهره برداری رسید و در حال حاضر پیمانکار مشغول بهسازی و آماده سازی این محیط برای حضور زائران است.

معاون راهداری ایلام یادآور شد: با تلاش مجموعه راهداری استان پایانه برکت با ۲۹ هکتار وسعت سال گذشته برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی مورد استفاده قرار گرفت ولی امسال تلاش شده با توجه به برگزاری اربعین در فصل گرما، امکانات آنجا ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: همچنین طرح بهسازی پایانه برکت در مرز بین المللی مهران برای خدمات رسانی مطلوب تر به زائران اربعین حسینی ۱۴۰۲ در حال اجرا است.

دشتی پور ادامه داد: محوطه ای در ضلع جنوبی پایانه برکت نیز برای دپوی اتوبوس های مسافری در نظر گرفته شده تا چنانچه تعداد اتوبوس ها بیش از ظرفیت پایانه باشد، در این محدوده مستقر شوند.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام اضافه کرد: توسعه سامانه های روشنایی، مه پاش، خنک کننده و بهسازی محوطه شامل روکش آسفالت از دیگر برنامه های این مجموعه برای خدمات رسانی بهتر در پایانه برکت است.

دشتی پور در پایان بیان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۶۰۰ مترمربع سایبان در ضلع غربی پایانه برکت افتتاح شد تا نیروهای امدادی و استان های معین که در خدمت رسانی و ساماندهی اتوبوس ها نقش دارند، در این مکان اسکان داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۸۰۰ هزار مسافر از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند.

پیش بینی می شود امسال حدود ۱۰ میلیون زائر از طریق مرز بین المللی مهران تردد داشته باشند.

مهران به عنوان امن ترین و نزدیکترین مرز زمینی کشور به عراق است و همه ساله بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد می کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1285851

مهمترین اخبار ایران و جهان: