نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 18:50

آمادگی پلیس برای ارائه خدمات به زوار اربعین در مرز خسروی

کرمانشاه- جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا در جریان بازدید ارز مرز خسروی از آمادگی پلیس برای ارائه خدمات به زوار اربعین در مرز خسروی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد شرفی در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که با حضور فرمانده انتظامی استان در مرز خسروی برگزار شد، اظهار کرد: مرز خسروی یکی از مرزهای مهم کشورمان برای سفر زائران اربعین به شمار می‌رود و طی سال‌های اخیر نیز استقبال خوبی از آن به عمل آمده است.

وی تصریح کرد: مرز خسروی از نظر زیرساختی شرایط و امکانات بسیار خوبی دارد و پیش بینی می‌شود امسال استقبال بیشتری توسط زائران نسبت به سال‌های قبل از آن به عمل آید.

شرفی همچنین از آمادگی پلیس برای ارائه خدمات متنوع در بخش‌های مختلف به زائران اربعین خبر داد و گفت: با همکاری دیگر دستگاه‌های مسئول تلاش می‌کنیم امسال خدماتی که به زوار ارائه می‌شود از کیفیت بهتری نسبت به سال‌های قبل برخوردار باشد.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا با تاکید بر اینکه زیرساخت‌ها یکی پس از دیگری در حال آماده شدن است، ادامه داد: در مجموعه انتظامی تقسیم کارها به خوبی انجام گرفته و شرح وظایف هر کدام از پلیس‌های تخصصی و معاونت‌ها به آنها ابلاغ شده و از این نظر مشکلی نداریم.

وی همچنین از برنامه ریزی برای صدور ویزا و گذرنامه برای تسهیل سفر زائران خبر داد و گفت: یک گذرنامه زیارتی ۱۲ صفحه‌ای آماده کرده ایم که به تأیید وزرای ۲ کشور ایران و عراق هم رسیده است.

شرفی سفرهای خانوادگی زائران با خودروهای شخصی را یکی از رویکردهای ستاد مرکزی اربعین عنوان کرد و گفت: در عین حال اقدامات لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی، صنعت و معدن و گمرک برای برای خریداری یا کرایه ۲ هزار دستگاه اتوبوس و انتقال آن به کشور در ایام اربعین در حال انجام است.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا به بحث پارکینگ‌ها نیز اشاره کرد و گفت: برای پارکینگ‌ها استانداردهایی تعریف شده است و مسئولان آنها باید حتماً این استانداردها را رعایت کنند، کما اینکه همکاران بر فعالیت آنها نظارت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اربعین یک مأموریت مشترک میان ۲ کشور ایران و عراق است، گفت: با آنها نیز تعامل خوبی برای تسهیل تردد زائران داشته ایم از جمله اینکه قرار است گیت ها در مرزهای محل تردد زوار افزایش یافته تا معطلی زوار به حداقل ممکن برسد.

شرفی در پایان بار دیگر بر آمادگی همه جانبه پلیس برای ارائه خدمات به زائران و تأمین امنیت آنها تاکید کرد و گفت: امیدوارم زائران هم همکاری لازم را با پلیس و دیگر نیروهای امنیتی داشته باشند تا به سلامت این سفر معنوی را انجام دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1347395

مهمترین اخبار ایران و جهان: