نیوز سیتی!
18 تیر 1402 - 18:21

عملیات اعزام زائران اربعین از تمرچین تسهیل می‌شود

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر حسینی در ایام اربعین امسال در مرز تمرچین‌ گفت: برنامه‌ریزی شده است امسال عملیات خروج‌ زائران از این مرز با کمترین مشکل صورت‌ گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد اربعین آذربایجان‌غربی که در فرمانداری نقده برگزار شد، با تاکید بر مشارکت تمامی مردم شهرستانهای مختلف استان در اربعین اظهار داشت: همه ۲۰‌ شهرستان تابعه استان در ایام اربعین امسال، حسینی خواهند شد.

وی با بیان اینکه مرز تمرچین‌ نزدیک‌ترین مرز به شهر مقدس سامراست، اضافه کرد: امسال علاوه بر برنامه ریزی برای عبور زوار پنج استان شمال غرب از تمرچین، میزبان زائرانی از کشورهای همسایه و حوزه قفقاز نیز خواهیم‌ بود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه دمای هوا در مرز تمرچین‌ نسبت به دیگر مرزها خنک تر است، ادامه داد: همین امر در کنار خاطره خوبی که از میزبانی سال گذشته در اذهان باقی مانده، زمینه حضور هرچه بیشتر زوار را فراهم خواهد کرد.

معتمدیان با تاکید بر اینکه حضور پرشور اقشار مختلف مردم در ایام اربعین سال گذشته برای پذیرایی از زوار الحسین (ع) نمود وحدت و انسجام بود، گفت: حضور برادران اهل سنت و اقلیت‌های دینی در ایام اربعین سال گذشته و میزبانی از زائران اربعین ، نشان داد که امام حسین (ع) متعلق به همه انسانهاست و امسال هم همین امر تکرار خواهد شد.

وی یکی از ظرفیت های حمل و نقل در منطقه را وجود خط ریلی در شهر نقده عنوان کرد و یادآور شد: اگر بتوانیم ظرفیت راه آهن را فعال کنیم بطوریکه روزانه چند رام قطار از مبدا تهران به نقده بیاید، در جابجایی زائران بسیار تحول خوبی صورت می‌گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به برگزاری جشن‌های مردمی بی نظیر صورت گرفته در استان در عید غدیرخم امسال، افزود: اربعین هم از جمله ایامی است که همه پای کار می‌آیند و همین امر موجب خواهد شد تا خدمات بسیار بهتری به زوار الحسین (ع) ارایه شود.

در این جلسه مسوولان موکب‌های اربعین در نقده به بیان نقطه نظرات و مشکلات پیش روی خود در ارتباط با ارائه خدمات اسکان و پذیرایی زائران در ایام اربعین پرداختند.

راهپیمایی اربعین امسال از اوایل شهریور آغاز خواهد شد و در نیمه این ماه به اوج خود خواهد رسید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1346751

مهمترین اخبار ایران و جهان: