نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 20:32

۲۸۲ پرونده تسهیلات اشتغالزایی در هرسین پرداخت شده است

کرمانشاه- فرماندار هرسین با اشاره به اهتمام بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، گفت: ۲۸۲ پرونده تسهیلات اشتغالزایی در هرسین پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب ایتوندی بعد از ظهر دوشنبه در ششمین جلسه کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان هرسین که با حضور مدیران عضو این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: بانک‌های عامل مربوط به تسهیلات جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ خواست در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی همچنین تفاوت در قانون پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بانک‌ها را به عنوان یک آسیب در حوزه اشتغال ذکر کرد.

فرماندار هرسین تصریح کرد: وجود قوانین یکسان بین بانکی در راستای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، اشتغال پایدار پیش بینی شده در سند توسعه اشتغال شهرستان هرسین را محقق خواهد ساخت.

ایتوندی همچنین از رؤسای بانک‌های حاضر در جلسه خواست نسبت به پیگیری این موضوع از طریق شعب سرپرستی اقدام کنند.

وی ادامه داد: عمل بانک‌ها به تعهدات خود و یکسان سازی سیستمی قوانین در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به عنوان یک مؤلفه امید بخش محسوب می‌شود.

فرماندار هرسین با اشاره به اینکه راهبردهای دولت در حوزه اشتغال بسیار امید بخش است، گفت: امید بخشی در جامعه با رضایتمندی مردم سرمایه‌های اجتماعی نظام را افزایش خواهد داد.

ایتوندی اضافه کرد: تا تاریخ ۱۳ تیر ماه سال جاری تعداد ۹۵۷ پرونده مربوط به تسهیلات جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه با اشتغال پیش بینی شده یک هزار و ۵۲ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی عنوان کرد: از ۹۵۷ پرونده معرفی شده فقط تعداد ۲۸۲ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند و در این راستا ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به آنان پرداخت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1347807

مهمترین اخبار ایران و جهان: