نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 22:04

دادستان قم: 98 درصد متهمان اغتشاشات در استان شامل عفو سراسری رهبر انقلاب شدند

دادستان استان قم با بیان اینکه در این استان بیش از 500 پرونده مرتبط با اغتشاشات اخیر تشکیل شد، افزود: برخی از این افراد به علت پشیمانی و ابراز ندامت بخشیده شدند، اما به پرونده آن دسته از افرادی که مرتکب خسارت به بیت‌المال شده و ایجاد ناامنی در محیط کرده بودند با قاطعیت برخورد شد، تا زمان اعلام عفو سراسری رهبر معظم انقلاب که 98 درصد آن‌ها شامل این عفو گسترده شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم نشست خبری مسئولان قضایی قم به مناسبت هفته قوه قضاییه، پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل دادگستری استان برگزار شد. 

حجت‌الاسلام حسن غریب دادستان استان قم در این نشست در خصوص جرایم مرتبط با کشف حجاب اظهار کرد: در سال گذشته با تشکیل یک کمیته سلبی به افرادی که اصرار به تکرار جرم داشتند و همچنین در برخی از موارد با برنامه سازمان یافته کشف حجاب کردند و یا مرتکب به برخی ناهنجاری های مرتبط با آن شده اند طبق قانون برخورد صورت گرفته است.

وی با اشاره به آمار افراد دستگیر شده مرتبط با اغتشاشات اخیر در استان گفت: در شب اول اغتشاشات با برخورد قاطع حدود 100 نفر بازداشت شدند که همین مسئله باعث جلوگیری از گسترده شدن اغتشاشات در روزهای بعد شد. 

غریب در ادامه افزود: در استان قم بیش از 500 پرونده مرتبط با اغتشاشات اخیر تشکیل شد که برخی از این افراد به علت پشیمانی و ندامت بخشیده شدند، اما به پرونده آن دسته از افرادی که مرتکب خسارت به بیت‌المال شده و ایجاد ناامنی در محیط کرده بودند با قاطعیت برخورد شد، تا زمان اعلام عفو سراسری رهبر معظم انقلاب که 98 درصد آن‌ها شامل این عفو گسترده شدند.

دادستان قم در خصوص پرونده تنها شهید مدافع امنیت استان قم در این حوادث خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهید زاهدلویی تنها شهید استان قم در اغتشاشات اخیر بود شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلین این شهید بزرگوار برای ما در دستگاه قضایی بسیار مهم است. پرونده‌های قتل در اداره آگاهی بررسی می‌شود اما در این مورد به خصوص دادستانی با حساسیت بالا به پرونده ورود کرده و با همکاری دستگاه‌های امنیتی در حال تحقیق برای دستگیری قاتلین است.

غریب با اشاره به وضعیت فضای مجازی و ضرورت نظارت بر آن اظهار کرد: مسئولیت عمده فضای مجازی غیر از نهادهای امنیتی بر عهده پلیس فتا است. البته دادستانی در خصوص نظارت و پیگیری جرایم در فضای مجازی یک مجتمع با عنوان مجتمع جرایم رایانه ای دارد که به شکایات مردمی رسیدگی می‌کند.

پایان پیام/۷۸۰۳۸
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302995

مهمترین اخبار ایران و جهان: