نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 02:29

اتفاق نظر کشورهای مختلف بر سر حمایت از مردم غزه +عکس

نمایندگان کشورهای مختلف در حاشیه اجلاس بین‌المجالس جهانی در دیدار با هیأت اعزامی از ایران، بر ضرورت جلوگیری از نسل‌کشی رژِیم صهیونیستی در نوار غزه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اجلاس بین‌المجالس جهانی با مشارکت 120 کشور و  شعار «صلح، عدالت و تشکیلات قوی» در آنگولا درحال برگزاری است که  ۵۰ هیأت در سطح رئیس مجلس، ۲۳ هیأت به ریاست نواب رئیس مجالس و بقیه هیأت‌ها به ریاست گروه‌های پارلمانی و یا روسای کمیسیون‌های روابط خارجی در این اجلاس حاضر شده‌اند. 

هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران نیز با حدود ۱۸ عضو، متشکل از نمایندگان مجلس و برخی مقامات سیاسی در این اجلاس حضور یافته است که البته به علت حمایت رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی از رژیم صهیونیستی و موضع‌گیری شدید نماینده ایران و همراهی نمایندگان برخی از کشورها برابر حمایت از صهیونیست‌ها، این اجلاسیه حواشی به دنبال داشته است.

در حاشیه این اجلاس برخی از روسای مجالس و هیأت‌های اعزامی کشورهای جهان از جمله نمایندگان کشورهای مالزی، سوریه، الجزایر، سنگال، نیجریه، مالاوی، یمن و ارمنستان با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم، نایب رئیس مجلس و رئیس هیات اعزامی ایران، دیدار و گفت‌وگو کردند.

ایجاد وحدت و اتخاذ موضع واحد مقابل جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم مظلوم غزه و علاقه‌مندی کشورهای مختلف به گسترش همه جانبه ارتباطات با ایران از اهم گفت‌و‌گوهای این مقامات با نایب رئیس مجلس کشورمان بود.

 

خاطرنشان می‌شود، این اجلاسیه از اول آبان‌ماه آغاز شده و تا پنجم آبان ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549507

مهمترین اخبار ایران و جهان: