نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 11:44

زلنسکی به اراضی اشغالی می‌رود

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش کردند که ولودیمیر زلنسکی دوشنبه یا سه‌شنبه هفته جاری برای دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کانال ۱۲ تل‌آویو روز گذشته (جمعه سوم نوامبر ۱۲ آبان) گزارش کرد که آماده‌سازی برای سفر هفته جاری «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به تل‌آویو در «مرحله پیشرفته» قرار دارد.

کی‌یف از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه برای جلب توجه رسانه‌ها در غرب تلاش کرده است و رسانه‌های عبری‌زبان تصرحی کردند که سفر زلنسکی به اراضی اشغالی، «نمایانگر یک جبهه متحد اسرائیل، اوکراین، اروپا و ایالات متحده علیه محور روسیه-ایران» محسوب می‌شود.

روزنامه «تایمز» اسرائیل گزارش کرد که عکس یادگاری زلنسکی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ این رژیم «این پیام را ارسال می‌کند که جهان روشنفکر که مورد حمله قرار گرفته است، مقابل یک جهان کمتر روشنفکر می‌ایستد و حمله می کند».

از طرف دیگر، مقام های کی یف از لحن مشابهی برای برای اکثریت جهان که با موضع ایالات متحده و ناتو درباره جنگ اوکراین همسو نیستند، استفاده کرده است.

اخیراً، «میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد زلنسکی خشم خود از پکن را با گفتن این جمله ابراز کرد که هند و چین که هر دو در درگیری‌های اوکراین بی‌طرف هستند، «پتانسیل فکری پایینی» دارند.

پیش از آن نیز، «الکسی دانیلوف» رئیس شورای دفاعی و امنیت ملی اوکراین تصریح کرده بود که روس‌ها، «آسیایی» هستند و بنابراین فاقد «انسانیت و مروت» هستند.

کانال 12 اسرائیل گزارش کرده است که زلنسکی به زودی و احتمالاً دوشنبه یا سه‌شنبه هفته جاری (6 یا هفتم نوامبر 15 یا 16 آبان) به اراضی اشغالی سفر می‌کند.

سفر زلنسکی به اراضی اشغالی سه هفته پس از آن صورت می‌گیرد که تل‌آویو پیشنهاد رئیس‌جمهور اوکراین برای سفر به تل‌آویو را رد کرده بود و مقام‌های رژیم صهیونیستی به او گفته بودند که هم‌اکنون زمان مناسبی برای این سفر نیست.

از طرف دیگر، «یدیعوت آحارونوت» گزارش کرده بود که زلنسکی امیدوار است که از این سفر برای گره زدن آرمان کشورش به اسرائیل استفاده کند.

علی‌رغم وعده «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای ادامه جریان ارسال تسلیحات به اوکراین و اراضی اشغالی، حزب جمهوری‌خواه که کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را برعهده دارد، گفته است که تل‌آویو را در اولویت قرار می‌دهد و طرح بایدن برای تزریق ۶۱ میلیارد دلار پول نقد به کی یف را در هاله‌ای از ابهام نگه داشته‌اند.

زلنسکی در مصاحبه ماه گذشته با شبکه «فرانس ۲۴» گفت: «اگر توجهات از اوکراین منحرف شود، قطعاً پیامدهایی خواهد داشت. سرنوشت اوکراین به اتحاد باقی جهان بستگی دارد».

در بیست و نهمین روز از جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین غزه، آن‌طور وزارت بهداشت فلسطین گزارش داده است بیش از ۹ هزار و ۲۲۷ فلسطینی از جمله حدود ۳ هزار و ۸۲۶ کودک و دو هزار و ۴۵ زن در غزه به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۲۳ هزار و ۵۱۶ فلسطینی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی برای توجیه شکست نظامی خود، به هدف گرفتن خانه‌های غیرنظامیان در سراسر نوار غزه با قتل‌عام‌های جدیدی که در همه جای منطقه تحت محاصره گزارش شده است، ادامه می‌دهد.

خوش‌رقصی‌های اوکراینی‌ها برای صهیونیست‌ها که در هفته‌های اخیر شدت گرفته است، در شرایطی است که حتی بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌های غربی، جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین را محکوم کرده‌اند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560507

مهمترین اخبار ایران و جهان: