نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 10:37

پرداخت ۶٠ میلیارد ریال یارانه نمایشگاهی به واحدهای تولیدی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در طول دو سال گذشته، 60 میلیارد ریال یارانه به واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی تابعه استان قزوین که در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شرکت داشته اند، پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا صفاری اظهار کرد: در طول دو سال گذشته، 60 میلیارد ریال یارانه به واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی تابعه استان قزوین که در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شرکت داشته اند، پرداخت شده است.

وی افزود: در این مدت، 700 واحد تولیدی در بیش از 60 نمایشگاه های داخلی و خارجی به صورت حضوری و مجازی و با هدف کمک به رونق تولید به ویژه در بخش صنایع کوچک و متوسط، انتقال تجارب بین تولیدکنندگان، کمک به توسعه بازار، معرفی محصولات و توانمندی ها، انتقال تکنولوژی میان واحدهای صنعتی، آشنایی با نیازهای بازار و مشتریان و فراهم کردن زمینه‌های فروش محصولات تولیدی حضور یافتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: در هفت ماهه اول سال جاری نیز با کمک این شرکت و به‌ منظور توسعه بازار و کمک به رونق تولید، 230 واحدهای صنعتی و خدماتی در 26 نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حضور پیدا کرده‌اند.

این مسوول عنوان کرد: از 26 نمایشگاه داخلی و خارجی، بیش از 230 واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی در 19 نمایشگاه داخلی و 7 نمایشگاه خارجی حضور داشتند که در کشورهای اسپانیا، ترکیه، چین، امارات، عراق و سوریه برگزار شده بود.

صفاری ادامه داد: در پنج ماهه آخر سال نیز این روند ادامه خواهد داشت و این شرکت اعزام واحدهای تولیدی را به حدوداً 12 نمایشگاه داخلی و سه نمایشگاه خارجی در دستور کار خود قرارداده است.

وی با اشاره به حمایت های صورت گرفته از واحدهای تولیدی گفت: در این راستا شرکت شهرکهای صنعتی استان ۵۰ درصد هزینه های اخذ غرفه جهت حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه های داخلی و خارجی را از سقف 300 میلیون ریال تا دو میلیارد و 500 میلیون ریال به عنوان تشویق و جذب واحدهای تولیدی برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و کمک به توسعه بازار آنها پرداخت می کند.

گفتنی است میزان پرداخت یارانه حمایتی جهت بازدید مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی در نمایشگاه های خارجی تا سقف 600 میلیون ریال می باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561595

مهمترین اخبار ایران و جهان: