نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 14:38

پیام تسلیت هنرمندان در سوگ داریوش مهرجویی و همسرش

هنرمندان و نهاد‌های صنفی مختلف در راستای درگذشت تأسف‌بار داریوش مهرجویی متن تسلیتی را منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، هنرمندان مختلف و انجمن‌های صنفی در پی درگذشت داریوش مهرجویی‌ و همسرش که به تازگی و به طرز دلخراش و غم‌انگیزی در منزل شخصی خود به قتل رسیدند، متن تسلیتی را منتشر کردند.

مجید مجیدی

در متن این‌ پیام تسلیت آمده است:

«مرگ دلخراش فیلسوف سینمای ایران داریوش مهرجویی و همسر گرامیشان ضایعه بزرگی بر سینمای ایران است. بنده به سهم خود این فقدان عظیم را به بازماندگان محترم ایشان و سینمای ایران تسلیت عرض میکنم و از خداوند بزرگ برای خانواده ایشان طلب صبر و شکیبایی و برای مرحومین طلب رحمت و مغفرت دارم. 

مجید مجیدی»

پیام مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما

در متن پیام مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما نیز آمده است:

«دلم دارد از غصه می‌ترکد به مونا فکر می‌کنم که دیشب با چه منظره دهشتناکی روبه‌رو شده و چطور تاب آورده، به ستاره که هفته پیش همسفر پیکر بیجان پدرش بوده، به دختر دانشجوی مازیار، به مهرانه عاشق و مریم نازنین که خبر مرگ پدر و بارداریش را همزمان شنیده به سارا که هنوز برای داود گریه می‌کند و به همسران همه سینماگران ایران که بار سنگین ناامنی شغلی اقتصادی و روحی همسرانشان را در سکوت به دوش می‌کشند و دم برنمی‌آورند.»

پیام انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان کشور

انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان کشور در پیامی آورده است:

«روزهای اخیر مردم جهان به ویژه مردم ایران اسلامی شاهد اخبار و تصاویر ناگوار مربوط به کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه‌، توسط صهیونیست‌هایی است که تلافی شکست مفتضحانه‌ خود را در رویارویی مستقیم با جبهه‌ مقاومت، با موشک و بمباران سرزمین غزه بر سر مردم بی‌دفاع آن خالی می‌کنند. سکوت دولت‌های حامی این رژیم جعلی باعث اجماع و اعتراض مردم آزاده در سراسر جهان علیه جنایات وصف‌ناشدنی صهیونیست‌ها شده‌ است.

هنرمندان متعهد این آب و خاک نیز حمایت خود را از مردم مقاوم و مظلوم غزه اعلام کرده و پایان این کشتار را خواستار شده‌اند.

دراین میان، خبر تلخ و ناگوار کشته شدن استاد داریوش مهرجویی، خالق آثار ماندگاری همچون گاو، هامون و بسیاری از آثار سینمایی دیگر و همسرشان، جامعه‌ هنری کشور و مردم بافرهنگ و آشنا به سینما را داغدار کرد.

حادثه‌ قتل استاد مهرجویی هرچند ضایعه‌ای سنگین و ناگوار است، اما تا روشن شدن ابعاد این واقعه‌ تلخ توسط مراجع ذی‌صلاح نباید مورد سوء استفاده و گمانه‌زنی‌های ناصواب برخی‌ و موجب وهن چهره‌ سینمایی منحصربه فرد استاد مهرجویی گردد.

در شرایط خاص کنونی که اجماع جهانی بر جنایات صهیونیستها در غزه حاصل شده است، برخی به دنبال ملتهب کردن اوضاع داخلی کشور بوده و قصد دارند با اختلاف‌افکنی بین ملت‌های همسایه و مسلمان آتش فتنه را روشن کنند.

بدیهی است حفظ آرامش در این شرایط و فرصت دادن به مسئولین برای روشن شدن ابعاد این حادثه می‌تواند منجر به حل مسئله و احقاق حقوق از دست‌رفتگان حادثه‌ فوق گردد.

انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان ضمن تسلیت این حادثه‌ی تلخ به بازماندگان و اهالی سینما، از مقامات و مراجع ذی‌صلاح درخواست می‌کند با پیگیری مجدانه، هرچه سریعتر به روشن شدن ابعاد موضوع فوق رسیدگی و در اطلاع‌رسانی فوری در تنویر افکار عمومی تلاش نمایند.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539851

مهمترین اخبار ایران و جهان: