نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 16:07

وقوع رگبارهای پاییزی در ارتفاعات مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به وقوع رگبارهای پاییزی در ارتفاعات استان گفت: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی از امروز به‌تدریج شاهد افزایش ابر، وزش باد و رگبار باران در آسمان مازندران خواهیم بود که در ارتفاعات نیمه‌غربی استان از شدت بیشتری برخوردار است.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران امروز درباره وضعیت هوای استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: بانفوذ موج ناپایدار امشب انتظار داریم به‌تدریج شاهد افزایش ابر، وزش باد و رگبار باران در آسمان مازندران باشیم‌ که در ارتفاعات نیمه غربی استان از شدت بیشتری برخوردار است.

وی گفت: در ارتفاعات سردسیر و کوهستانی نیز شاهد بارش برف و باران هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: فردا هم شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با کاهش نسبی دما و در برخی ساعت هم شاهد رگبار باران هستیم.

اسدی با هشدار جاری شدن روان‌آب، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی ، اختلال در ترددهای جاده‌ای، خاطرنشان کرد: احتیاط در تردد جاده‌ای، خودداری از اسکان درکنار رودخانه‏‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات، مقاوم‌سازی سازه‏‌های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه ضروری است.

وی یادآور شد: روز چهارشنبه بارش‌ها به‌صورت پراکنده به‌ویژه در مناطق غربی استان داریم به‌تدریج از ابرناکی آسمان مازندران کاسته می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران با بیان اینکه روز پنج‌شنبه صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: پنج‌شنبه شب و روز جمعه با عبور موج ناپایدار انتظار داریم شاهد رگبار باران، وزش باد و کاهش دما باشیم.

اسدی بیان کرد: طی این مدت شرایط برای بارش در غرب استان مازندران از شدت بیشتری برخوردار است.

وی گفت: دریای مازندران امشب افزایش موج و فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540007

مهمترین اخبار ایران و جهان: