نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 21:17

ناحیه آموزش و پرورش صدرا به زودی راه‌اندازی می‌شود

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس ناحیه مستقل آموزش و پرورش صدرا به زودی راه اندازی می شود. همچنین به دستور استاندار فارس از محل مولد سازی برای رفع کمبود فضای آموزشی در صدرا اقدام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دوشنبه ۲۸ آذر استاندار فارس به شکل سرزده از شرکت عمران صدرا بازدید کرد، در این بازدید که مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز ایمانیه را همراهی می کرد بار دیگر کمبود مدارس و فضای آموزشی در صدرا پررنگ ترین موضوع مورد بررسی بود.

گرچه طبق اعلام خبرگزاری دولت استاندار فارس دستور احداث ۱۷ مدرسه را صادر نمود، اما محمدخلیل عسکری در گفتگو با خبرگزاری در خصوص تعداد مدارسی که ساخته خواهد شد، از ذکر عدد  خودداری کرد و گفت: در بازدید انجام شده استاندار فارس دستور داد کارگروهی با حضور آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس، مجمع خیرین مدرسه ساز و شرکت عمران و توسعه صدرا تشکیل شود.

وی افزود: بنا به دستور استاندار فارس محوریت این کارگروه با آموزش و پرورش است و  این سازمان باید تشخیص دهد چه مبلغی و به کدام بخش ها از مولد سازی و یا سایر مسیرها وارد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ما الویت بندی میکنیم و بر اساس نیاز سنجی های انجام شده ان شاالله به سمت حل مرحله به مرحله فضاهای آموزشی صدرا می رویم.

عسکری در خصوص ناحیه آموزشی مستقل صدرا نیز گفت: قرار شد بر اساس تقسیمات کشوری که در  فرمانداری وجود دارد، معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان و مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو شیراز مشترکاً با همکاری فرمانداری شیراز محدوده را مشخص کنند. کارهای تفکیک مالی و اداری هم انجام شود، وزارت خانه هم قول داده است به زودی مجوز تاسیس آموزش و پرورش صدرا را صادر کند.

وی افزود: با حضور امام جمعه صدرا، شورا شهر صدرا و همکاران در اداره کل آموزش و پرورش کار جانمایی و تعیین مکان هم انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه این اتفاق خیلی زود و پیش از پایان سال انجام خواهد شد. گفت: برای رفاه حال همکاران فرهنگی نیز مدیریت منابع انسانی با محوریت معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی سازوکارهایی را برای جذب نیروی جدید در شهر صدرا بر اساس استخدامی های وزارت آموزش و پرورش و تسهیل فرآیند نقل و انتقالات برنامه هایی در دستور کار است که پس از طی مراحل کارشناسی اعلام می شود.

به گزارش فارس در حال حاضر ۲۳واحد آموزشی دولتی در شهر صدرا وجود دارد که تعداد ۱۹ واحد دوشیفت هستند.

در این میان تعداد ۱۱واحد آموزشی مقطع ابتدایی دخترانه و پسرانه هستند که همگی در  دو شیفت فعالیت می کنند، همچنین تراکم جمعیت در این واحد های آموزشی بسیار بالاست.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580451

مهمترین اخبار ایران و جهان: