نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 17:43

نوزاد گناوه ای با اورژانس هوایی به شیراز اعزام شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نوزاد گناوه ای بدلیل مشکل شدید تنفسی با هواپیمای اورژانس کشور به شیراز اعزام شد.

سیدحسین موسوی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت و گو با خبرنگار فارس  از اعزام نوزاد گناوه ای با مشکل تنفسی شدید به بیمارستان شیراز خبر داد و اظهار داشت:  طی تماس از بیمارستان گناوه با مرکز اورژانس استان، اطلاعاتی دریافت شد که این نوزاد به وضعیت وخیم تنفسی دچار است و با توجه به شرایط خاص و وخامت حال وی، نیازمند انتقال به بیمارستان مجهزتر بود.

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه نوزاد چهار روزه و مدت زمان زیاد انتقال، تصمیم گرفتیم از اورژانس هوایی به جای اعزام زمینی استفاده کنیم.

موسوی بیان کرد: به دلیل در حال تعمیر بودن بالگرد اورژانس هوایی بوشهر، از اورژانس کشور تقاضای مساعدت جهت در اختیار گذاشتن هواپیمای اورژانس‌ مطرح کردیم.

وی  خاطر نشان کرد: با این پیگیری‌های مجدانه و تلاش‌های فراوان، توانستیم موافقت سازمان اورژانس کشور جهت اعزام به گناوه را به دست آوریم.

موسوی ابراز داشت: امروز، هواپیمای اورژانس کشور به سمت آسمان نیلگون خلیج همیشه فارس استان بوشهر پرواز کرده و به سمت بهرگان (شهر امام حسن ) اعزام شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر گفت: هواپیمای اورژانس کشور پس از فرود در پد فرودگاه بهرگان ( شهر امام حسن )، نوزاد چهار روزه را بوسیله مراقبت‌های تخصصی تیم پزشکی،  خدارحم نویدکیا، مهدی فاتح و خانم خرم آبادی به بیمارستان شیراز اعزام کرد.

موسوی عنوان کرد: این فرآیند انتقال برای اولین بار در استان بوشهر انجام شد که با پیگیری‌های مستمر و مکرر و اخذ مجوزهای قانونی صورت گرفت که نشانگر مسئولیت پذیری و به معنای واقعی کار جهادی پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر  است.

 وی  از مجموعه مدیریت و پرسنل اورژانس هوایی و سازمان اورژانس کشور تقدیر و تشکر ویژه کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581407

مهمترین اخبار ایران و جهان: