نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 19:16

دفتر نمایندگی ایثارگران نیروهای مسلح در سازمان بهشت زهرا(س) افتتاح شد

رئیس ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح گفت: دفتر امور ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح با هدف تکریم خانواده‌های ایثارگران و تسهیل در روند تطهیر، تشییع و تدفین رزمندگان متوفای ۸ سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دفتر نمایندگی ایثارگران نیروهای مسلح با حضور مدیر عامل، معاونین و مدیران سازمان بهشت زهرا سلام الله علیها و سردار سرتیپ ابوالقاسم شریفی رئیس ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح، در بیستمین هفته از دوشنبه‌های تعالی در مجتمع عروجیان سازمان بهشت زهرا سلام الله علیها افتتاح شد.

سردار شریفی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته بسیج گفت:‌ دفتر امور ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح با هدف تکریم خانواده‌های ایثارگران و تسهیل در روند تطهیر، تشییع و تدفین رزمندگان متوفای ۸ سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت با هماهنگی و همکاری سازمان بهشت زهرا سلام‌الله علیها در مجتمع عروجیان این سازمان راه‌اندازی شده است.

پایان سرگردانی خانواده‌های رزمندگان متوفی

وی افزود:‌ با راه‌اندازی دفتر ایثارگران نیروهای مسلح ضمن جلوگیری از سرگردانی خانواده‌های رزمندگان متوفی تشییع، تطهیر و تکفین این عزیزان طبق ضوابط و مقررات با تسهیلات پیش‌بینی شده در قانون انجام خواهد شد.

سردار شریفی از اقدامات صورت گرفته از سوی علیرضا زاکانی شهردار تهران و سازمان بهشت زهرا سلام‌الله علیها به منظور تکریم رزمندگان و تسهیلات مربوط به ایشان و خانواده‌هایشان قدردانی کرد.

تبدیل گلزار شهدا به قطب فرهنگی بین‌المللی

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص طرح مرمت و بهسازی گلزار شهدا گفت: کار بسیار بزرگی با رعایت ملاحظات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و حفظ نمادها و آثار شهدا در گلزار شهدا بهشت زهرا سلام‌الله علیها در حال انجام است که به طور کامل مورد حمایت ستاد کل نیروهای مسلح قرار دارد. بر این اساس ما در پی آن هستیم که گلزار شهدا با توجه به وجود شهدای بزرگ و عزیزی در این مکان آرمیده‌اند، به قطب فرهنگی بین‌المللی تبدیل شود.

خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا با دفتر ایثارگران نیروهای مسلح

جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا سلام‌الله علیها نیز با بیان اینکه امروز تکریم رزمندگان در کشورمان به یک فرهنگ ملی تبدیل شده است، گفت: قوانینی برای تجلیل و تکریم رزمندگان در زمان حیات و ممات این عزیزان وضع شده و آرامستان‌های کشور موظفند با اجرای این قوانین به ایشان و خانواده‌های معظم‌شان خدمت‌رسانی کنند، لذا با راه‌اندازی دفتر ایثارگران نیروهای مسلح در سازمان بهشت زهرا سلام‌الله علیها بستر و شرایط اجرای آن تسهیل و‌ مهیا شده است.

پروژه‌های سازمان بهشت زهرا سلام‌الله علیها روزهای دوشنبه هرهفته در قالب طرح «دوشنبه‌های تعالی» رونمایی و افتتاح می‌شوند و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580351

مهمترین اخبار ایران و جهان: