نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 18:26

مقاومت کرانه باختری 20 میلیون دلار به کابینه رژیم صهیونیستی هزینه تحمیل کرد

کابینه رژیم صهیونیستی ازبیم عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان در سایه تداوم تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه و یورش‌های مستمر به کرانه باختری برای امنیت جان ساکنان شهرک‌هایی که حتی بدون مجوز این رژیم ساخته شده میلیون‌ها دلار بودجه اختصاص داد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس  کابینه رژیم صهیونیستی در سایه حملات خود به کرانه باختری و تجاوز نظامی وحشیانه به نوار غزه با تخصیص ۷۵ میلیون شکل  (۲۰ میلیون دلار) برای تامین امنیت شهرک‌های صهیونیست‌نشین غیرقانونی در کرانه باختری اختصاص داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت امروز دوشنبه گزارش داد که کابینه اسرائیل در نشست هفتگی دیروز خود، پیشنهاد بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی را برای اختصاص ۷۵ میلیون شکل برای مسائل امنیتی مربوط به شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری که به شهرک‌های جوان معروف هستند، تصویب کرد.

اخیراً بسیاری از مقامات رژیم ضصهیونیستی به تداوم تخصیص بودجه به شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری در سایه هزینه‌های سنگین تجاوز نظامی به نوار غزه  اعتراض کردند.

این شهرک‌های صهیونیست‌نشین که حالا برای در امان ماندن آن از عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان بودجه اختصاص داده شده حتی بدون مجوز رسمی کابینه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی ایجاد شده است.

این روزنامه به نقل از اسموتریچ در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی گفت: «جان ساکنان شهرک‌ها ارزش دارد و حملات علیه آنها در این دوره  به ویژه از آنجایی که آنها به طور برجسته در جنگ حضور دارند، یک کارزار ظالمانه و غم انگیز است».

اسموتریچ، که خودش هم یک شهرک‌نشین صهیونیست است، افزود: کابینه باید به حداقل مسئولیت خود عمل کند. شهرک‌نشینان قهرمان مستحق حداقل امنیت در خانه‌های خود و البته خیلی بیشتر از این‌ها هستند.

جنبش موسوم به صلح الان در سرزمین ای اشغالی می گوید که ۱۴۴ شهرک صهیونیست‌نشین غیرقانونی در کرانه باختری وجود دارد و افزون بر این شهرک‌ها کابینه‌های متوالی رژیم صهیونیستی ۱۴۶ شهرک را در کرانه باختری ایجاد کردند که در مجموع آنها بیش از ۴۷۰ هزار شهرک نشین سکونت دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615795

مهمترین اخبار ایران و جهان: