نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 18:04

شهادت 232 فلسطینی در کرانه باختری از ابتدای جنگ در غزه

وزارت بهداشت فلسطین خبر داد که طی 50 روز گذشته 232 نفر در کرانه باختری به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت فلسطین امروز (چهار آذر) در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ۵۰ روز گذشته و از ابتدای جنگ در غزه، ۲۳۲ نفر در کرانه باختری طی حملات نظامیان و شهرک‌نشینان اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند.

به نوشته وبگاه خبری روسیا الیوم، در اطلاعیه وزارت بهداشت فلسطین آمده است که در آخرین مورد یک جوان فلسطینی در روستای «قباطیه» به شهادت رسیده و دو جوان دیگر زخمی شده‌اند.

از ابتدای حملات رژیم اسرائیل در غزه، کرانه باختری نیز شاهد خیزش جوانان بود. بامداد سه شنبه هفته گذشته منابع محلی از درگیری رزمندگان فلسطینی با نظامیان اسرائیلی در منطقه «صافا» واقع در «بیت امر» در شمال کرانه باختری خبر دادند.

همزمان گروه مقاومت «کتائب شهداء الاقصی» اعلام کرد: «مجاهدان ما صهیونیست‌ها را در پاسگاه سالم در شهر جنین با مواد منفجره بسیار قوی هدف قرار دادند».

طی دو سال گذشته شرایط کرانه باختری به شکل گسترده با سال‌های پیش از آن متفاوت شده و دهها گروه کوچک مسلح در روستاها و اردوگاههای آوارگان تشکیل شده که نشان می‌دهد کرانه باختری مسلح شده است. در جریان جنگ غزه نیز رژیم اسرائیل مجبور شد کرانه باختری را به شکل پادگان نظامی در آورد و روز و شب به اردوگاهها و روستاهای فلسطینی نشین یورش ببرد.

از سوی دیگر جنگ در غزه در حالی از روز گذشته وارد آتش‌بس موقتا چهار روزه شده است که تاکنون به گفته دیدبان حقوق بشر اروپای مرکزی ۲۰۰۳۱ نفر در غزه به شهادت رسیده‌اند که ۸۱۷۶ نفرشان کودک هستند. رژیم اسرائیل نیز مدعی شده است که ۱۲۰۰ شهرک‌نشین و ۳۹۲ نظامی طی حملات مقاومت به هلاکت رسیده‌ و بیش از پنج هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584251

مهمترین اخبار ایران و جهان: