نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 14:59

معاون رییس جمهور: دانشگاه‌ها قادر به حل مشکلات منطقه‌ای هستند

رئیس سازمان استخدامی کشور گفت: دانشگاه‌ها با تعیین ماموریت‌های خود در زمینه‌ای از علم یا جغرافیای خاص، قادر به حل مشکلات منطقه‌ای هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، میثم لطیفی، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان استخدامی کشور، امروز در سفر به خوزستان اظهار کرد: دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلفی از جمله پژوهشی، آموزشی و کارآفرینی برتر هستند. 

وی افزود: دانشگاه‌ها با تعیین ماموریت‌های خود در زمینه‌ای از علم یا جغرافیای خاص، قادر به حل مشکلات منطقه‌ای هستند.

لطیفی بیان کرد: استفاده از پایان‌نامه‌های دانشگاهی برای حل مسائل مختلف بسیار مفید است. که لازم است دانشجویان مهندسی صنایع در حل مشکلات صنایع شهر خود مشارکت کنند و نتایج بسیار قابل قبولی به دست آورند.

با اشاره به ظرفیت و رتبه‌بندی برتر خوزستان در حوزه‌های مختلف، لطیفی اظهار داشت که دانشکده‌های کشاورزی می‌توانند در حوزه‌های مهندسی خاک، مواد، پتروشیمی و نفت فعالیت کنند و مأموریت‌گرا باشند.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز اعلام کرد که سایت نظام ایده‌ها و نیازها در دولت سیزدهم تعریف شده است. او توصیه کرد که با ثبت نام در این سامانه، به پژوهش با نگاهی متفاوت پرداخته شود و تأکید کرد که پژوهش‌های عملی تاکنون به میزان کافی انجام نشده است. همچنین، وی بیان کرد که استفاده از الگوی پژوهش عملی در رشته‌های مختلف مانند مدیریت، اقتصاد، روانشناسی و جامعه‌شناسی باید مورد بررسی قرار گیرد.

لطیفی افزود که هفته پژوهش فرصتی است برای تقدیر از دانشجویان و اساتید فعال علمی و فراهم کردن محیطی دلگرم‌کننده برای آنها.

با تأکید بر جهش علمی در سازمان اداری و استخدامی کشور در سال گذشته، معاون رییس جمهور امیدواری خود را بیان کرد و پیشنهاد داد که به سمت پژوهش‌های کاربردی حرکت کنیم. او اشاره کرد که دولت در حال عملی‌کردن این هدف است. لطیفی اظهار کرد که یکی از ویژگی‌های دولت مردمی سیزدهم، حضور بی‌سمیثم لطیفی، معاون رییس جمهور، تصریح کرد که دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله پژوهشی، آموزشی و کارآفرینی برتر هستند. او بیان کرد که با تعیین ماموریت‌های خود در زمینه‌های خاص علمی یا جغرافیایی، دانشگاه‌ها می‌توانند توانایی حل مشکلات منطقه‌ای را داشته باشند. همچنین، لطیفی تأکید کرد که استفاده از پایان‌نامه‌های دانشگاهی برای حل مسائل مختلف، به خصوص در حوزه‌های مختلف، نتایج بسیار مفیدی را به همراه خواهد داشت.

وی اعلام کرد که دانشگاه‌های استان باید مسئول حل مسائل و مشکلات استان خود باشند. به عنوان مثال، اگر یک دانشجوی رشته مهندسی صنایع بتواند مشکلات صنایع شهر خود را حل کند، نتایج بسیار مطلوبی به دست خواهد آورد.

لطیفی با اشاره به ظرفیت‌ها و رتبه‌بندی برتر خوزستان در حوزه‌های مختلف، گفت که دانشکده‌های کشاورزی می‌توانند در زمینه‌های مهندسی خاک، مواد، پتروشیمی و نفت فعالیت کنند و نقش مهمی را در حل مسائل این حوزه‌ها ایفا کنند.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: در دولت سیزدهم، سایت نظام ایده‌ها و نیازها تعریف شده است که با ثبت نام در این سامانه، می‌توان به پژوهش‌ها با نگاهی متفاوت نگریست و از پژوهش‌های عملی بیشتری بهره‌برداری کرد.

وی بیان کرد: لازم است میزان استفاده از الگوی پژوهش عملی در رشته‌های مختلف از جمله مدیریت، اقتصاد، روانشناسی، جامعه‌شناسی و سایر رشته‌های علمی مورد بررسی قرار گیرد.

لطیفی اضافه کرد: هفته پژوهش فرصتی برای تقدیر از دانشجویان و اساتید فعال علمی و ایجاد محیطی دلگرم‌کننده برای آنها است.

وی افزود: یکی از ممیزات دولت مردمی سیزدهم این است که بیشترین تعداد اعضای هیات علمی را در هیات دولت شاهد هستیم که در تاریخ خود بی‌سابقه است.

لطیفی با اشاره به اهتمام دولت در توجه به علم، اندیشمندان و نخبگان حوزه‌های مختلف بیان کرد: باید فرصتی در دانشگاه‌ها ایجاد کرد تا با طرح مسائل نظام اداری و حکمرانی در دانشگاه‌ها، نخبگان و اندیشمندان راهکار عالمانه‌ای ارائه دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593607

مهمترین اخبار ایران و جهان: