نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 13:06

دشمن از دهه 90 جنبش‌های زن‌پایه را در ایران شروع کرده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: دشمن از دهه 90 به بعد جنبش‌های زن‌پایه را در ایران شروع کرد که در سال 97 ابتدای ورود زنان به مباحث امنیتی و خیابانی کلید خورد و در سال 1401 به جنبش زن، زندگی و آزادی از شاخه پژاک رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نشست هم‌اندیشی بصیرتی با موضوع استکبارستیزی و نقش زنان در جبهه مقاومت به همت دفتر هم‌اندیشی اساتید کردستان و امور زنان و خانواده و همکاری بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، صبح امروز به صورت استانی (حضوری و مجازی) و با حضور چشمگیر اعضا هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در این نشست به نقش بی‌بدیل زنان از صدر اسلام در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب بزرگ پیامبر اکرم(ص) از جمله ام‌المومنین خدیجه کبری(س) تا حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان کوثر و خیر کثیر پرداخت.

مهدی رمضانی به مصداق‌های عینی در زمان حال و مقاومت زنان در جبهه مقاومت و ایثار و ازخودگذشتگی آنها در این صحنه‌ها اشاره کرد و افزود: دشمن در دهه‌های اخیر با برنامه‌ریزی دقیق، به شدت در حوزه زن متمرکز شده است و زن ایرانی را رصد می‌کند.

وی با بیان این نکته که دشمن از دهه 90 به بعد جنبش‌های زن‌پایه را در ایران شروع کرده است، ادامه داد: در سال 97 ابتدای ورود زنان به مباحث امنیتی و خیابانی کلید خورد و در سال 1401 به جنبش زن، زندگی و آزادی از شاخه پژاک رسید.

رمضانی خاطرنشان کرد: امروزه زنان 70 درصد حضور خود را در صحنه‌های مختلف نشان داده‌اند و باید این زنان ارزش و جایگاه خود را آنگونه که شایسته است، دریابند.

وی یادآور شد: در کردستان که 566 نفر زن شهیده نسبت به 7100 زن شهید کل کشور داشته، باید به آینده‌نگری و آینده‌پژوهشی زنان توجه ویژه داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف عالی اسلام دست یابیم.

قباد میمنت‌آبادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان نیز طی سخنانی ضمن تشکر از ارائه مصادیق عینی و عملی فعالیت و جایگاه زنان از صدر اسلام تاکنون، رشادت‌های آنها در رسیدن اسلام به درجات مختلف بلوغ و شکوفایی را چشمگیر و قابل توجه نام برد.

حجت‌الاسلام فرج‌الله مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کردستان هم با اشاره به نقش ارزشمند زنان در تربیت نیروی جوان در مبارزه با استکبار جهانی، نمونه بارز آن را در فلسطین، یمن و غزه دانست.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594651

مهمترین اخبار ایران و جهان: