نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 12:37

تنش آبی شهرستان بستان‌آباد را تهدید می‌کند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بستان‌آباد گفت: منابع آبی کشور جزو انفال و اموال عمومی محسوب می‌شود و تنش آبی شهرستان بستان آباد را تهدید می‌کند، بنابراین باید با حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت‌های غیرمجاز با جدیت برخورد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین متقی‌نیا دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بستان‌آباد صبح امروز در دوره توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه ( تکام ) دهیاران بخش مرکزی اظهار کرد: اگر در کار صداقت و اخلاص باشد کسب رضایت الهی محقق و کارها ماندگار و برکت پیدا می‌کند.

وی افرود: مردمی بودن و انقلابی عمل کردن باعث پیشرفت در کارها و اجرای مطلوب آن به نفع مردم می‌شود و نباید دهیاران در کارها و اقدامات با رویکرد سلیقه‌ای و قبیله‌ای به موضوعات نگاه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بستان آباد دهیاران را  سرپنجه‌های حکمرانی در کشور و  آغازگر انتقال صدای مردم به حاکمیت دانست و گفت: اگر ما بتوانیم در سطح دهیاری‌ها درست عمل کنیم اثر خدمت‌رسانی به آحاد جامعه روستایی ملموس‌تر خواهد شد بر همین اساس ما نیز همراه دولت و دهیاری‌ها یاری‌گر پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی در پروژه‌ها، مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان هستیم.

وی با اشاره به نقش مهم دهیاران در روستاها گفت: دهیاران در روستاها نقش کلیدی را در جهت‌دهی به افکار و هدایت منطقه خود در راستای مبانی انقلاب دارند پس باید خود نیز در این زمینه مجهز به سلاح دین و عمل باشند و در کنار پروژه‌های عمرانی به مسائل فرهنگی و اجتماعی و دینی هم دقت داشته  و آنان را پیگیری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب بستان آباد به تشریح مزیت‌های توجه به امر پیشگیری از وقوع جرم پرداخت و افزود: پیشگیری از وقوع جرم که در اصل ۱۵۶ قانون اساسی نیز به آن اشاره شده است هزینه‌های مقابله و برخورد با جرائم را کاهش می‌دهد و دهیاران شهرستان نیز باید  به وظایف عنوان شده در قانون عمل کنند که تحقق این مهم قطعاً هزینه‌های مقابله و برخورد با جرائم را کاهش و فرصت را برای اقدامات مطلوب و مثبت در  اصلاح رویکرد‌ها را فراهم  خواهد ساخت.

متقی‌نیا تاکید کرد:  منابع آبی کشور جزو انفال و اموال عمومی محسوب می‌شود و تنش آبی شهرستان بستان آباد را تهدید می‌کند، بنابراین باید با حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت‌های غیرمجاز با جدیت برخورد کرد.

تسریع در اجرای احکام قضایی و پلمب چاه‌های غیرمجاز

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تصریح کرد: یکی از این راه‌ها، تسریع در اجرای احکام قضایی و پلمب چاه‌های غیرمجاز است و انتظار می‌رود دهیاران و شوراهای اسلامی به عنوان بازوان پر توان انقلاب اسلامی و منادیان پر توان روستاها با ارسال گزارش‌های مردمی در روستاها با متولیان امر در این خصوص همکاری جدی تر را بعمل آورند.

وی اضافه کرد: در راستای برخورد با سوء استفاده گران علاوه بر پلمب چاه ها، اموالی که از طریق نامشروع و فروش آب غیرقانونی کسب کرده اند نیز ضبط خواهد شد.

 

هرگونه بکارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع است

متقی‌نیا با اشاره به ممنوعیت بکارگیری اتباع غیرمجاز و متن صریح قانون که هرگونه بکارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع است، گفت: صراحتا اعلام شده با کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را به خدمت بگیرند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده بپذیرند برابر قانون برخورد خواهد شد و هر گونه بکارگیری اتباع بیگانه در شهرستان بستان‌آباد به جهت صیانت از نیروی کار بومی ممنوع می‌باشد و با قاطعیت برخورد می‌شود و دهیاران در این خصوص یاری گر  دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باشند.

دادستان بستان‌آباد ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر تاکید کرد: مبارزه با مواد مخدر نیاز به اهتمام و توجه بیشتری دارد و ما در این شهرستان با همکاری نیروی انتظامی عزمی جدی برای مبارزه با آن داریم و اولین ضربه‌ای که بخاطر مصرف مواد مخدر روستاها و خانواده‌های آنها را دچار خسران می‌کند از دست دادن جوانانی است که هر کدام می‌توانند آینده ای روشن و درخشان داشته باشند و این آسیب‌ها متوجه خانواده فرد و جامعه است که هر کدام به نحوی از این اعتیاد و مصرف مواد مخدر دچار ضربه و آسیب فرهنگی و اجتماعی می‌شوند.

ضرورت پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

دادستان بستان آباد با اشاره به تبعات اجتماعی و هزینه‌های سنگین اجرای برخی احکام  ساخت و سازهای غیرمجاز، رفع تصرف از اراضی ملی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی بر اساس شرح وظایف و اختیارات قانونی خود باید با برخورد پیشگیرانه و قانونی در بدو امر مانع ایجاد تصرفات و انجام ساخت و ساز‌های غیرمجاز شوند که با وجود تاکید دولت انقلابی سیزدهم به این مهم متاسفانه شاهد کم کاری مسئولان  امر شهرستان در این موضوع هستیم و باید مسئولانه تر عمل کرد و دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها به عنوان نماینده جوامع روستایی درصورت مشاهده در آغاز تصرف این اراضی ملی گزارش مردمی خود را به دستگاه های اجرایی و  قضایی ارسال کنند تا اقدامات لازم با متصرفین به انفال عمومی و متجاوزین به عرصه های طبیعی ‌ کشاورزی صورت پذیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609207

مهمترین اخبار ایران و جهان: