نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 11:56

اختتامیه جایزه جلال آل‌احمد؛ 6 دی به جای 10 آذر

شورای عالی انقلاب فرهنگی در آئین‌نامه‌ای مصوب کرده که جایزه جلال آل‌احمد در 10 آذر که سالگرد تولد جلال است، برگزار شود، اما امسال هم مثل چند سال گذشته، این جایزه با تأخیر برپا خواهد شد.


پوستر اختتامیه جایزه جلال آل احمد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، وجیهه سامانی، دبیر دوره گذشته جایزه جلال گفته بود: «مهم این است که داوری‌ها با دقت و توجه بالا انجام شود» و این «دقت و توجه در داوری‌ها» لابد از هفتم آبان (۵۲ روز پیش) که گلعلی بابایی، مستندنگار به دبیری جایزه رسیده انجام شده است.

این‌که قرار است اختتامیه دوره شانزدهم جایزه جلال در ششم دی‌ماه برگزار شود، یک گام روبه‌جلو به حساب می‌آید؛ چرا که اختتامیه دوره پانزدهم در ۲۴ دی ۱۴۰۱ و دوره چهاردهم در ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار شده بود و به نظر می‌رسد خانه کتاب و ادبیات ایران که سازمان‌دهنده این جایزه است، دارد برای تحقق آئین‌نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش خود را می‌کند. فارس هم در این باره گزارشی کار کرده بود.

طبق خبری که بامداد امروز در اختیار رسانه‌ها گذاشته شد، اختتامیه «شانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد» چهارشنبه (ششم دی ماه ۱۴۰۲) در تالار وحدت برگزار می‌شود.

این برنامه با جشن یکصد سالگی تولد جلال آل احمد با عنوان «یک قرن جلال» و با حضور محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و جمعی از نویسندگان، منتقدان و اهالی ادبیات کشور برپا می‌شود.

قرار است نامزدهای جایزه ادبی جلال در چهار گروه «داستان بلند و رمان»، «مجموعه داستان کوتاه»، «نقد ادبی» و «مستندنگاری» در نشست خبری این رویداد معرفی شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610351

مهمترین اخبار ایران و جهان: