نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 23:22

جذب ۸۰ درصد از اعتبارات جزء۴ تبصره توسط بنیاد برکت در خمام

مجری بنیاد برکت گیلان به جذب ۸۰ درصد از منابع یارانه دار اشتغال ازمنابع جزء (۴) بند (ب) تبصره (۱۸) قانون بودجه بنیاد برکت در شهرستان خمام خبر داد و گفت: با همکاری شبکه بانکی توانسته‌ایم به ۲۰۰ طرح اشتغالزایی خرد و کارگاهی در روستاهای هدف بنیاد برکت تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کنیم.

به خبرگزاری فارس از رشت، ساریه پورصالح مجری بنیاد برکت گیلان عصر امروز و در حاشیه نظارت از طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در روستاهای بخش مرکزی شهرستان خمام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توانمندسازی روستائیان، اشتغال‌زایی در مناطق روستایی کمتر توسعه یافته، افزایش بهره‌وری و راندمان در امور کشاورزی و دامداری و زنجیره‌های ارزش در بخش کشاورزی، زمینه بهبود معیشت زندگی روستائیان را فراهم می‌کند. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های حمایتی و تزریق سرمایه بنیاد برکت به توسعه ظرفیت‌های کسب وکارهای خرد و کارگاه‌های مقیاس کوچک  برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی کمک می‌کند، گفت: این امر موجب کاهش حاشیه‌نشینی، کاهش بیکاری روستائیان، افزایش اشتغال و درآمدزایی و در نهایت ماندگاری بیشتر ساکنین روستا و مهاجرت معکوس می‌شود. 

مجری بنیاد برکت گیلان از اجرای ۲۰۰ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان در روستاهای شهرستان خمام خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها در حوزه‌های کشاورزی، خدمات، صنعت، گردشگری، صنایع دستی و با همکاری بانک‌های عامل از ابتدای سال تاکنون از منابع جز چهار بند «ب» تبصره ۱۸ به متقاضیان کسب وکارهای مختلف در روستاها پرداخت شده است. 

پورصالح، توسعه روستایی را موتور محرکه توسعه ملی دانست و افزود: هدف بنیاد برکت از انتخاب روستاها به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد کلان، بسترسازی و رشد تولید کشور است و یکی از ظرفیت‌های موجود استفاده از پتانسیل موجود در روستاها برای ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه در حوزه جذب منابع جزء چهار بند «ب» تبصره ۱۸ در گیلان، بنیاد برکت با همکاری بانک‌های عامل تاکنون موفق عمل کرده است، تصریح کرد: در رسته‌های کشاورزی، خدماتی، صنعتی، گردشگری در روستاهای هدف (خواچکین، لات، دهنه، سرشیجان، مصردشت، چاپارخانه، کلاه‌چای، کته‌سر، گورابجیر صحراء، راسته کنار) ۲۰۰ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار ۱۴ میلیارد حمایت شده است. 

مجری بنیاد برکت گیلان با بیان اینکه ماموریت ۱۴۰۲ بنیاد برکت حمایت از طرح‌های زنجیره سبز و زنجیره آبی است، گفت: حمایت در زنجیره‌ سبز متمرکز بر ایده‌های دانش بنیان و نوآور از اهداف بنیاد برکت است که بهره‌وری را در سطح تولید افزایش داده و توسعه امنیت غذایی و صنایع تبدیلی را محقق کند.

به گفته پورصالح، در بخش زنجیره آبی اقتصاد دریامحور و حمایت از طرح‌های شیلاتی و به توان توسعه رساندن پتانسیل‌های مغفول مانده حوزه تولید آبزیان با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان‌های ساحلی که مرکز صقل اقتصاد دریا می‌باشد از اهداف این بنیاد است.

پیام پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609951

مهمترین اخبار ایران و جهان: