نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 15:08

دیدار علی باقری با وزیر خارجه ژاپن

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه ژاپن گفت: از جامعه بین‌الملل و ژاپن انتظار می‌رود در راستای پایان دادن به جنایات جنگی و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه و ارائه فوری کمک‌های بشردوستانه به مردم این منطقه بیشتر تلاش کنند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه که به منظور برگزاری کمیته مشورتی معاونان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن به توکیو سفر کرده، روز دوشنبه ۲۷ آذر ماه با خانم  یوکو کامیکاوا وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

در این دیدار آخرین وضعیت روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

خانم کامیکاوا ضمن استقبال از سفر باقری، بر اهمیت برگزاری نشست معاونان وزرای خارجه به منظور ارتقای مناسبات دوستانه دو کشور تأکید کرد. 

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به اهمیت روابط دوستانه و تاریخی دو کشور، بر ضرورت تلاش مضاعف به منظور ارتقای مناسبات دوجانبه به ویژه در بعد اقتصادی و نیز همکاری و تبادل نظر در قبال تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای تأکید کرد.

باقری در این دیدار خواستار پایان دادن فوری به جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونسیتی در غزه شد و اظهار داشت: از جامعه بین‌الملل و از جمله ژاپن انتظار می‌رود در این زمینه و نیز ارائه فوری کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه تلاش و اقدامات بیشتری را انجام دهند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه همچنین یادآور شد: آواره کردن مردم غزه در داخل این سرزمین و به خارج از آن مصداق پاکسازی نژادی است و باید فورا متوقف شود. 

وزیر خارجه ژاپن نیز بر ضرورت ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به غزه تأکید کرد و خواستار همکاری آحاد جامعه بین‌المللی برای توقف بحران و جلوگیری از گسترش آن شد. 

طرفین همچنین بر اهمیت همکاری برای تامین امنیت بین‌المللی تأکید کردند. 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه که پیش از این به پکن سفر کرده بود، امروز پس از رایزنی با مقامات ژاپنی، توکیو را ترک کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609395

مهمترین اخبار ایران و جهان: