نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 13:52

ادعای سئول: کره شمالی بیش از یک میلیون گلوله توپ به روسیه فرستاده است

خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی ادعا کرد کره شمالی بیش از ۱۰ محموله مهمات به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین فرستاده که شامل بیش از یک میلیون گلوله توپ است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری دولتی «یونهاپ» کره جنوبی امروز چهارشنبه (اول نوامبر، ۱۰ آبان) به نقل از سرویس اطلاعات ملی این کشور (NIS) ادعا کرد کره شمالی بیش از یک میلیون گلوله توپ به روسیه ارسال کرده است. 

به نوشته رویترز، یونهاپ به نقل از سرویس اطلاعات کره جنوبی گزارش داد کره شمالی بیش از ۱۰ محموله مهمات به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین فرستاده که شامل بیش از یک میلیون گلوله توپ است.

«بیو سانگ-بوم» عضو کمیته پارلمانی کره جنوبی مدعی شد این تقریباً تامین مهماتی است که روسیه در طول دو ماه جنگ با اوکراین مصرف می‌کند. این ادعاها در حالی است که کره شمالی ارسال تسلیحات به روسیه را تکذیب کرده است. 

طبق این گزارش به نقل از سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی، کره شمالی همچنین در مراحل پایانی آمادگی برای پرتاب ماهواره جاسوسی است و احتمال این که سومین تلاش پیونگ ‌یانگ موفقیت‌آمیز باشد زیاد است. 

به گزارش رسانه‌های محلی کره جنوبی به نقل از یک عضو کمیته اطلاعات پارلمان، سرویس اطلاعاتی کره جنوبی این گزارش را در جلسه پشت درهای بسته کمیته مذکور ارائه کرد.

پرتاب مذکور بخشی از تلاش رهبر کره شمالی برای تقویت توانایی‌های نظامی این کشور است که همچنین موشک بالستیک دوربرد، زیردریایی‌های موشک بالستیک و موشک‌های هایپرسونیک را شامل می‌شود. 

آژانس جاسوسی کره جنوبی همچنین مدعی شد کره شمالی هیأتی را که عمدتاً متشکل از کارشناسان توپخانه بوده اواسط اکتبر به روسیه اعزام کرد. 

پیش‌تر، وزیر خارجه کره شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور به ادعاها درباره روابط گرم پیونگ‌یانگ با روسیه پاسخ داد. «چو سون هوی» وزیر امور خارجه کره شمالی روز شنبه به خبرگزاری رسمی کره  شمالی گفت: «اگر ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی نسبت به کره شمالی و روسیه بدخواهی نداشته باشند، دلیلی ندارد که از توسعه روابط برابر و عادی بین دو کشور احساس ناراحتی کنید». 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557695

مهمترین اخبار ایران و جهان: