نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 18:19

گفت‌و‌گوی لاوروف با بن فرحان درباره آخرین تحولات غزه

وزرای خارجه عربستان و روسیه روز سه شنبه در مسکو در خصوص آخرین تحولات منطقه از جمله جنگ حماس و رژیم صهیونیستی به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در «مسکو»  با «فیصل بن فرحان آل سعود» همتای سعودی خود درباره وضعیت خاورمیانه گفتگو کرد.

به گزارش  برگزاری «آناتولی» دو دیپلمات ارشد در مورد همکاری در قالب بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی) صحبت کردند.

لاوروف و بن فرحان همچنین درباره آخرین تحولات غزه و درگیری رژیم صهیونیستی با حماس به گفت‌وگو پرداختند. به دلایل امنیتی، به جزئیات بیشتری از ملاقات این دو دیپلمات ارشد اشاره نشده است.

ارتش رژیم اسرائیل حملات هوایی و زمینی خود را به نوار غزه که از زمان حمله غافلگیرانه حماس در ۷ اکتبر تحت حملات بی امان هوایی قرار دارد، گسترش داده است.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخواست‌های فزاینده برای آتش‌بس را رد کرده و گفته است که اکنون زمان جنگ است.

وزیر امور خارجه روسیه امروز در روزهای گذشته بر لزوم امدادرسانی به فلسطینیان در نوار غزه تأکید کرد و گفت که روسیه همچنان با رژیم صهیونیستی در تماس است و بر لزوم رسیدن به یک راه‌حل صلح‌آمیز در غزه تأکید کرده است.

لاوروف با اشاره به وضعیت نامناسب مردم غزه تصریح کرد: «برنامه‌های انساندوستانه برای نجات مردم نوار غزه باید آغاز شود».

وزیر خارجه روسیه با اشاره به تشدید حملات گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه که به بهانه از بین بردن حماس صورت می‌گیرد گفت: «نابودی حماس بدون تخریب غزه و اکثر جمعیت غیرنظامی این منطقه غیرممکن است».

در پی تداوم حملات رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، وزارت بهداشت اعلام کرد که شمار شهدا به ۸۵۲۵ نفر رسیده است؛ ۳۵۴۲ تن از مجموع شهدا کودک، و ۲۱۸۷ نفرشان هم زن هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556895

مهمترین اخبار ایران و جهان: