نیوز سیتی!
27 مهر 1402 - 11:03

وزیر دادگستری: رژیم صهیونیستی باید برای جنایت علیه بشریت محاکمه شود

امین‌حسین رحیمی با تاکید بر لزوم مقابله جدی با جنایات صهیونیست‌ها در غزه گفت: اکنون بیانیه کفایت نمی کند و باید رژیم صهیونیستی برای انجام جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محاکمه شود.

امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در مورد اقدامات لازم برای مقابله با کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: بیانیه کفایت نمی کند باید رژیم صهیونیستی در این خصوص محاکمه شود مطابق تمام موازین بین المللی مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است و حتما باید محاکمه شوند.

وی افزود: تمام مجامع بین المللی و نهادهای قضائی و حقوق بشری باید ورود کنند، این جنایت موضوعی است که با هیج قانونی مطابقت ندارد و کاری انجام شده که کمتر کسی در تاریخ مشابه آن را سراغ دارد برای همین تمام نهادهای حقوق بشری سازمان های مردم نهاد و تمام کسانی که دغدغه بشریت را دارند باید ورود کنند.

به گزارش فارس شامگاه سه شنبه منابع خبری فلسطینی از فاجعه در بیمارستان المعمدانی غزه خبر دادند. اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خبر داد که در جریان بمباران این بیمارستان توسط جنگنده‌های صهیونیستی بیش از 1000 نفر به شهادت رسیده و یا زخمی شده اند.

جنایت رژیم صهیونیستی در غزه در حالی است که یک رورز بعد از بمباران بیمارستان المعمدانی بایدن رئیس جمهور آمریکا وارد سرزمین های اشغالی شد تا به گفته خود به مردم جهان نشان دهد که در کنار اسرائیل می ایستد.

منابع آگاه در منطقه نیز پیشتر اعلام کرده بودند حمایت های مختلف آمریکا از رژیم صهیونیستی آغاز شده که در یک مورد بارگیری بمب های سنگرشکن GBU از پایگاه های مختلف به مقصد سرزمین های اشغالی انجام شده است. این بمب های قدرتمند توانایی انفجار پس از نفوذ به سطوح سخت و قدرتمند را دارد که امکان تخریب بالایی دارند. حضور وزیر دفاع آمریکا و وزیر خارجه آمریکا نیز پیش از سفر بایدن نقش آفرینی جدی آمریکایی ها در این جنایت را روشن می کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1543251

مهمترین اخبار ایران و جهان: