نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 19:14

استاندار اصفهان: افزایش ۲۲ درصدی نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان اصفهان

استاندار اصفهان با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان گفت: علاوه بر نگاه ویژه سطح ملی به استان، با درایت و تلاش‌های استانی می‌توان نسبت مصارف به منابع استان را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در  شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، ضمن محکوم کردن جنایت‌های بی‌رحمانه رژیم صهیونسیتی علیه مردم فلسطین در خصوص بهره‌برداری عملیاتی و مؤثر از حضور رؤسای بانک‌های دولتی و خصوصی در استان، گفت: فرآیند حضور و سفرهای کاری رؤسای بانک‌ها به استان، بایستی با برنامه‌ مشخص و در راستای بررسی پرونده‌های شاخص استان برنامه‌ریزی شود. 

وی ادامه داد: در برخی از این نشست‌ها که با حضور رؤسای بانک‌ها در اصفهان برگزار می‌شود، نگرانی وجود دارد که صرفا تعدادی پرونده خاص بررسی شود.

استاندار اصفهان عنوان کرد: از این رو ضروری است فرآیند حضور رؤسای بانک‌ها در استان، متناسب با اولویت‌های استان و با نگاه به راهبردهای اساسی و فراگیر توسعه اصفهان برنامه‌ریزی شود.

مرتضوی یادآور شد: در نشست با حضور رؤسای بانک‌ها، هدف عام اخذ اعتبارات و خط اعتباری ویژه برای استان تعریف شود و شاخص‌های توسعه استان به صورت ویژه مد نظر قرار بگیرد.

استاندار اصفهان در خصوص نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان، گفت: هر چند که این موضوع بایستی در سطح ملی مورد توجه ویژه قرار بگیرد اما، تجربه دو سال گذشته ثابت کرد که با درایت و تلاش‌های استانی می‌توان نسبت مصارف به منابع استان را افزایش داد.

مرتضوی افزود: ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، نسبت مصارف به منابع استان اصفهان ۵۴ درصد بود اما ظرف دو سال این نسبت ۲۲ درصد رشد کرد و به بعد ۷۶ درصد رسید که یکی از شاخص‌های قابل‌توجه اقتصادی استان بود.

وی خاطرنشان کرد: از این رو همین رویکرد مجددا در مسیر حرکت بانک‌های استان تعریف شود تا برنامه مشخص و دقیقی برای نسبت مصارف به منابع استان داشته باشند.
وی همچنین در مورد عدم قطع گاز صنایع نیز، عنوان کرد: این موضوع را به صورت ویژه در سطح ملی دنبال می‌کنیم اما در این راستا جلسه فوق‌العاده با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان تعریف شود، تا با برنامه‌ریزی و پیگیری همه جانبه مصرف گاز صنایع مورد رصد و بررسی قرار بگیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1553407

مهمترین اخبار ایران و جهان: