نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 09:07

امحای ۷ تن فرآورده دامی فاسد از سطح مراکز عرضه و رستوران‌های بیجار

مدیر شبکه بهداشت بیجار از ضبط و معدوم‌سازی بیش از ۷ تن فرآورده دامی از سطح مراکز عرضه و رستوران‌ها در ۶ ماهه اول سال جاری در بیجار خبر داد.

هادی اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار داشت: ضبط و معدوم‌سازی بیش از ۷ تن فرآورده دامی از سطح مراکز عرضه و رستوران‌ها و نظارت بهداشتی و انجام بازرسی بر لاشه‌های استحصالی با حضور روزانه در کشتارگاه‌های دام و طیور از جمله اقدامات دامپزشکی در نیمه اول سال جاری بوده است. 

وی افزود: بازرسی از ۴ هزار لاشه دام سبک و ۶۰۰ دام سنگین در کشتارگاه دام شهرداری بیجار و ضبط و معدوم‌سازی ۹ تن لاشه و آلایشات دامی غیرقابل مصرف طی ماه‌های اخیر سال جاری انجام شده است. 

اسکندری از صدور بیش از هزار فقره مجوز حمل طیور زنده به مقصد کشتارگاه‌های آمین فیروزه بیجار با ظرفیت یک میلیون و ۳۰۸ هزار قطعه لاشه استحصالی و ۳۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم لاشه ضبطی خبر داد. 

وی صدور بیش از ۱۱۸ فقره مجوز حمل طیور زنده به مقصد کشتارگاه‌های خارج استان با ظرفیت ۲۰۸ هزار قطعه و صدور ۲۰۰ فقره پروانه بهداشتی بهره‌برداری برای خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی و دام و طیور زنده از دیگر اقدامات دامپزشکی بیجار عنوان کرد. 

این‌ مسوول به حوزه مبارزه با بیماری‌های دامی گریزی زد و گفت: واکسیناسیون بیش از ۸۱ هزار نوبت رأس بره و بزغاله مولد علیه بیماری تب مالت، واکسیناسیون بیش از ۲۲۵ هزار نوبت راس دام سبک و ۴ هزارو ۸۰۰ راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی توسط اکیپ دامپزشکی انجام شده است.

رئیس دامپزشکی بیجار افزود: واکسیناسیون بیش از ۱۸۱ هزار نوبت راس دام سبک علیه بیماری آبله و واکسیناسیون بیش از ۱۶۰ هزار نوبت راس دام سبک و ۲ هزارو ۵۰۰ راس سنیگن علیه بیماری شاربن در این ۶ ماه انجام شده است. 

اسکندری از صدور ۱۶۶ فقره مجوز جوجه‌ریزی به میزان ۲ هزارو ۱۰۰ قطعه و واکسیناسیون بیش از ۱۴۷ طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل خبر داد.

وی افزود: صدور بیش از ۶۷۰ فقره مجوز حمل دام زنده از مبدأ میدان دام شهرستان به تعداد ۴۵ هزار رأس از دیگر اقدامات شبکه دامپزشکی بیجار در ۶ ماه اول سال جاری است.

اسکندری از فعالیت ۷۸  واحد مرغداری با پروانه بهداشتی خبر داد و با بیان اینکه خط قرمز ما سلامت مردم است گفت: تمام تلاش خود را در راستی رسیدن به این مهم بکار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534595

مهمترین اخبار ایران و جهان: