نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 13:07

«دام شهر» در استان بوشهر ایجاد می‌شود

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه عشایر نقش مهمی در تولید محصولات پروتئینی و گوشت قرمز دارند خواستار ایجاد دام شهر برای عرضه دام عشایر و دامداران روستایی استان بوشهر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر صبح امروز در نشست با مسئولان مدیریت عشایر استان بوشهر با اشاره به نقش عشایر در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی اظهار داشت: عشایر نقش مهم و تاثیرگذاری در جامعه اسلامی دارند و توجه به مطالبات آنان یکی از اولویت‌ها است.

وی توسعه زیرساخت‌های مناطق عشایری را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: عشایر نقش مهمی در اقتصاد و تولید جامعه در بخش‌های مواد غذایی پروتئینی، کشاورزی و محصولات دام دارند.

استاندار بوشهر جایگاه این استان در عرصه عشایری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: استان بوشهر در عرصه عشایری از ظرفیت مهمی برخوردار است که حمایت از این قشر تولیدکننده و زحمتکش مورد توجه ویژه است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه وضعیت مراتع استان بوشهر در سال جاری به سبب بارش باران سال قبل مطلوب شده است گفت: تأمین علوفه دام عشایر مورد توجه ویژه قرار دارد و در این راستا اقدامات مهمی در تأمین علوفه دامی انجام شده است.

وی بر توجه به ایجاد مرکز عرضه دام عشایر در استان تأکید کرد و گفت: در این راستا ایجاد دام شهر برای عرضه دام عشایر و دامداران روستایی استان بوشهر ضروری است.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر نیز با بیان اینکه 40 درصد مراتع استان در اختیار عشایر است افزود: عشایر استان بوشهر سالانه 6 هزار و 900 تن گوشت قرمز، 2 هزار و 800 تن شیر و 13 هزار و 500 متر مربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

مهدی رستمی با بیان اینکه عشایر استان بوشهر در شش طایفه و بیشتر در بخش‌‎های ارم و بوشکان شهرستان دشتستان استقرار دارند خاطرنشان کرد: تنها شهرستان‌های کنگان و عسلویه فاقد عشایر هستند.

وی با بیان اینکه خانوارهای عشایر استان بوشهر چهار هزار و 300 نفر با جمعیتی بیش از 30 هزار نفر است گفت: در یک سال گذشته تولید گوشت قرمز در جامعه عشایری استان بوشهر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 100 تن افزایش یافته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533751

مهمترین اخبار ایران و جهان: