نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 21:32

وزارت نیرو کمک کند توربین‌های بخار نیروگاه منتظر قائم تغییر کند

امام جمعه فردیس گفت: تکنولوژی توربین‌های بخار نیروگاه منتظرقائم باید با سیکل ترکیبی جایگزین شود تا میزان مصرف آب در نیروگاه به ۵ درصد مقدار کنونی برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس در فردیس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس، در حاشیه بازدید از نیروگاه منتظرقائم، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، نیروگاه منتظر قائم را از مراکز مهم و استراتژیک ملی با قدمت بیش از ۵۰ سال در فردیس برشمرد و اظهار کرد: با توجه به استفاده نیروگاه از چند حلقه چاه آب شرب برای خنک کردن توربین‌های بخار و اینکه سال گذشته فردیس با کمبود آب شرب مواجه بوده است، بازدید از نیروگاه انجام شد تا ببینیم راه حلی برای برای جایگزین کردن آب شرب در نیروگاه  وجود دارد یاخیر.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد نیروگاه منتظر قائم  می‌تواند پساب حاصل از نیروگاه را در اختیار شهرداری قرار دهد تا برای آبیاری فضای سبز و سایر امور استفاده کند. پس از آن شهرداری هم می‌تواند چند حلقه چاه موجود خود را در اختیار آبفا و شبکه آب شرب شهرستان فردیس قرار دهد. 

حسینی یادآور شد: البته این امر چند منظوره است و با همکاری همه جانبه شهرداری، آبفا و نیروگاه و هم راستایی و هم افزایی همه دستگاه‌های مرتبط ‌میسر می‌شود.

وی بر لزوم به روزرسانی تکنولوژی توربین‌ها در نیروگاه منتظر قائم فردیس تاکید کرد و گفت: اگر تکنولوژی توربین‌های بخار در نیروگاه منتظرقائم  به روز رسانی شود و به جای  نیروگاه بخار، سیکل ترکیبی جایگزین شود،  میزان آب مصرفی به ۵ درصد مقدار  کنونی کاهش می‌یابد.‌ این امر نیاز به بودجه و حمایت مالی از سوی وزارت نیرو دارد که درسطح  استان و کشور پیگیری خواهیم کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548151

مهمترین اخبار ایران و جهان: