نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 13:28

«صدای اسرائیل» از تهران بلند شد!

با اینکه خود صهیونیست‌ها به اوضاع اسفناک این رژیم اعتراف کرده‌اند اما برخی در داخل، مشغول تطهیر تل‌آویو بود.

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

«صدای اسرائیل» از تهران بلند شد!

هفته نامه صدا- ارگان رسانه‌ای منتسب به جریان غربگرا- در مطلبی با عنوان «دامی برای حماس؟» به قلم سفیر پیشین ایران در فرانسه نوشت:«برخی کارشناسان معتقدند که تحولات چند روز اخیر در غزه که از هفتم اکتبر آغاز شده، ناشی از برنامه ریزی خود اسرائیلی ها به دلیل اوضاع داخلی نتانیاهو بوده و زمینه را برای حماس فراهم و به تعبیری برای این گروه دام گستراندند.»

این رسانه منتسب به جریان غربگرا در ادامه نوشت:«این شکست اطلاعاتی بسیار غیرطبیعی و در تاریخ چند دهه ای اشغال، نامانوس به نر می رسد. اینکه موساد به این سادگی در مقابل فلسطینی ها قافیه را بخته و اینگونه غافلگیر شود.»
 

 

 


این مطلب با استقبال ویژه اینترنشنال مواجه شد. شبکه تروریستی اینترنشنال که مدتی است به اسرائیل منتقل شده و این رژیم، سرپرستی آن را بر عهده گرفته، با آب و تاب به بازنشر این مطلب پرداخته و از آن تمجید کرده است.

ادعای این رسانه منتسب به جریان غربگرا، هیچ نسبتی با واقعیت نداشته و صرفا پوششی برای تطهیر و بزک وضعیت آشفته و بحرانی اسرائیل است. نکته قابل تأمل اینجاست که مطلب مذکور به قلم یکی از دیپلمات های سابق نوشته شده است!

اسرائیل با این شرایط بغرنج، ضربه سهمگینی در قالب عملیات طوفان‌الاقصی دریافت کرد. اجرای دقیق «اصل غافلگیری» در عملیات طوفان‌الاقصی، یک‌بار دیگر اقتدار پوشالی رژیم غاصب صهیونیستی را عیان کرده و آن را به سخره گرفت. این عملیات نشان داد که سیستم اطلاعاتی اسرائیل دارای حفره‌های فراوانی است که به راحتی می‌توان از آنها برای زدن ضربات متعدد و اساسی بهره جست.

در پوشالی بودن قدرت رژیم اسرائیل همین‌بس که این رژیم به هیچ عنوان توانایی آزادی اسرای خود را از طریق حمله زمینی ندارد. کارشناسان معتقدند که همین درماندگی و استیصال، این رژیم را به سمت بمباران هوایی کور و وحشیانه سوق داده است. رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرده است: «حملات به غزه حتی به قیمت آسیب دیدن اسرای اسرائیل ادامه خواهد یافت، چرا که اطلاعات دقیقی از محل نگهداری اسرا در دست نیست.»

رژیم صهیونیستی در ۱۶ سال اخیر در ۵ جنگ مهم با حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطین شکست خورده است. نکته مهم در این مورد این است که اسرائیل توسط همپیمانان غربی به مدرن‌ترین سلاح‌ها تجهیز شده بود. رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر دچار شکست غیرقابل ترمیم شده است.

یکی از مصادیق «شکست غیرقابل ترمیم» برای رژیم اسرائیل، تشدید و سرعت گرفتن روند مهاجرت معکوس و فرار از سرزمین‌های اشغالی است. چندی پیش موسسه موسوم به «دموکراسی اسرائیل» در تازه‌ترین نظرسنجی خود اعلام کرد که ۶۹ درصد از اسرائیلی‌ها می‌گویند مایل به ادامه زندگی در فلسطین ‌اشغالی نیستند. همچنین نشریه عبری «زمان اسرائیل» با انتشار گزارشی اعلام کرد که درخواست اسرائیلی‌ها برای گرفتن تابعیت فرانسه ۱۳ درصد و تابعیت آلمانی و پرتغالی ۱۰ درصد افزایش یافته است. علاوه‌بر آن از سال ۲۰۲۱ میزان درخواست اسرائیلی‌ها برای گرفتن تابعیت اروپایی نسبت به سال‌های گذشته ۶۸ درصد افزایش یافته است.

این آمارها مربوط به پیش از عملیات طوفان‌الاقصی است. در روزهای اخیر جمعیت انبوهی از صهیونیست‌ها به فرودگاه‌ها هجوم آورده و خواستار خروج (بخوانید فرار) از سرزمین‌های اشغالی شده‌اند.

علاوه بر این، عملیات بی‌نظیر طوفان‌الاقصی ضربات سهمگینی به پروژه عادی‌سازی روابط با اسرائیل وارد کرد. این تاثیر در نوع واکنش کشورهایی همچون عربستان کاملا قابل مشاهده است. این عملیات موجب خواهد شد که عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب منطقه به حاشیه رانده شود. این شرایط تاثیر مستقیم بر اوضاع منطقه خواهد داشت که موجب شکست طرح عادی‌سازی شده و فضای جدیدی در منطقه غرب آسیا حاکم خواهد شد.

چندی پیش و البته قبل از عملیات طوفان‌الاقصی، ‌هاآرتص در مطلبی نوشته بود: «سید حسن نصرالله در نظریه خانه عنکبوت درست گفته بود. اسرائیل در حال از هم پاشیدن است.» «آوی بنیاهو» سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی نیز پیش از این گفته بود: «این مرحله، تاریک‌ترین عصر در تاریخ اسرائیل است.»

«ران بن یاشای» کارشناس نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت چندی پیش گفته بود: «اسرائیل سیر قهقرایی خود را به سوی فروپاشی در پیش گرفته است و بحران فعلی مرحله‌ای جدید و در عین حال مهم در مسیر فروپاشی آن محسوب می‌شود تا در مرحله بعدی حذف شدن اسرائیل از نقشه خاورمیانه (غرب آسیا) رقم بخورد.»

با اینکه خود صهیونیست ها به اوضاع اسفناک این رژیم اعتراف کرده اند اما برخی در داخل، مشغول تطهیر و بزک این رژیم بوده و تحسین شبکه تروریستی- صهیونیستی «اینترنشنال» را هم در پی داشته است.

 

دیروز به نساختن مسکن افتخار می کردند، امروز ژست دلواپسی می‌گیرند

روزنامه های جریان غربگرا در اقدامی هماهنگ، نسبت به قیمت مسکن اعلام نگرانی کرده و به قول معروف ژست دلواپسی گرفته اند.

این در حالی است که بررسی آمار مرکز آمار ایران نشان می‌دهد در چهار سال دولت دوم حسن روحانی متوسط قیمت مسکن حدود ۷ برابر شده و طی ۲ سال اخیر نیز متوسط قیمت ۲.۵ برابر رشد داشته است. متوسط قیمت مسکن در سال ۱۳۹۶ (سال اول دولت دوم حسن روحانی) حدود ۴.۷ میلیون تومان بود که این رقم با رشد ۷ برابری به حدود ۳۲ میلیون تومان در شهریور ۱۴۰۰ رسید. قیمت مسکن طی دو سال اول دولت رئیسی با رشد حدود ۲.۵ برابری به ۸۰ میلیون تومان افزایش یافت.

 


دولت سیزدهم میراث نامطلوبی در حوزه مسکن از دولت قبل تحویل گرفت. در دولت قبل وزیر راه و شهرسازی در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود که به نساختن مسکن برای مردم افتخار می کند!

عباس آخوندی، وزیر سابق مستعفی راه و شهرسازی یکی از متهمین اصلی وضع موجود مسکن است. وی علی‌رغم کارنامه بسیار ضعیف، هیچ‌گاه توسط رئیس‌جمهور سابق برکنار نشد و در نهایت با طلبکاری استعفا داد! آخوندی قریب به ۶ سال وزیر راه و شهرسازی بود، اما در این مقطع بی‌عملی دولت در تکمیل مسکن مهر و عدم اجرای وعده مسکن اجتماعی و همچنین بی‌عملی دولت در به سرانجام رساندن طرح اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی و عدم نظارت بر بازار اجاره مسکن، موجب شد تا نرخ خرید و اجاره‌بهای مسکن با افزایش سرسام‌آوری مواجه شود.

 


چندی پیش «سیدنظام‌الدین موسوی» نماینده مجلس در توییتر نوشت: «خبر خوش اینکه آیت الله رئیسی مجدداً تاکید کرد که "ترک فعل" مسئولان قبلی باید پیگیری شود. خبر خوش بعدی اینکه رئیس سازمان بازرسی اعلام کرد: پیگرد ترک فعلهایی چون بی توجهی به ساخت مسکن ارزان قیمت و راه اندازی سامانه های قانونی، در دستور کار است. آقای آخوندی آماده باشند.»

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547607

مهمترین اخبار ایران و جهان: