نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 11:50

آیین تجلیل از خانواده شهیدان خمبی‌شوشتری در اهواز برگزار می‌شود

آیین تجلیل از خانواده معظم شهیدان مجید، احمد و محمود خمبی‌شوشتری از شهدای دوران دفاع مقدس استان خوزستان با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیین تجلیل از خانواده معظم شهیدان مجید، احمد و محمود خمبی‌شوشتری از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس استان خوزستان با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در اهواز دیار سردار سرلشکر شهید علی هاشمی برگزار می‌شود.

این برنامه روز سه‌شنبه آبان‌ماه سال 1402 از ساعت 20 آغاز می‌شود که جمعی از ایثارگران، جانبازان، رزمندگان اسلام و بسیجیان نیز در این برنامه حضور می‌یابند.

آیین تجلیل از خانواده معظم شهیدان مجید، احمد و محمود خمبی‌شوشتری در اهواز، فاز 2 پادادشهر، بلوار وصال، خیابان 47 برگزار می‌شود که همگان یاد و خاطره این شهدای گلگون کفن را گرامی می‌دارند.

در این آیین معنوی زیارت عاشورا توسط حاضران زمزمه می‌شود و حسن صفری از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز به مرثیه‌سرایی می‌پردازد.

همچنین سردار سرتیپ حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان نیز در آیین تجلیل از خانواده معظم شهیدان محمد، احمد و محمود خمبی‌شوشتری سخنرانی می‌کند.

آیین تجلیل از خانواده معزز شهیدان مجید، احمد و محمود خمبی‌شوشتری از سوی هیئت رهروان شهدای استان خوزستان مسئولیت آن بر عهده سید عباس موسوی برادر شهید سید طاهر موسوی است انجام می‌شود.

شهید مجید خمبی‌شوشتری فرزند عباس و برادر شهیدان شهید محمود و احمد خمبی ‌شوشتری است که در تاریخ دوم شهریورماه سال 1342 در اهواز دیده به جهان گشود.

وی در دوران دفاع مقدس به جبهه رفت و در کنار دیگر مدافعان وطن به دفاع از دین و میهن پرداخت که سرانجام در تاریخ دوم آبان‌ماه سال 1362 در مریوان استان کردستان به فیض شهادت نائل آمد.

شهید مجید خمبی شوشتری در سن 20 سالگی در عملیات والفجر چهار شربت شهادت را نوشید و تربت پاکش در قطعه یک گلزار شهدای اهواز زیارگاه همگان است.

شهید محمود خمبی‌شوشتری نیز در دوران هشت سال دفاع همراه با دیگر رزمندگان اسلام به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و در عملیات بدر به شهادت رسید که پیکر پاکش در قطعه یک گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

 شهید احمد خمبی‌شوشتری نیز پس از حضور در جبهه در عملیات کربلای 4 در سال 1365 به شهادت رسید ولی پیکر پاکش در خاک جبهه ماند و جاویدالاثر شد.

پایان پیام/72075

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548507

مهمترین اخبار ایران و جهان: