نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 23:18

عمان، عربستان و اردن حمله اسرائیل به سازمان قطری در غزه را محکوم کردند

عمان، عربستان سعودی و اردن در بیانیه‌هایی جداگانه حمله توپخانه‌ای رژیم اسرائیل به «کمیته بازسازی غزه» را محکوم کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عمان، عربستان سعودی و اردن در بیانیه‌هایی جداگانه حمله توپخانه‌ای رژیم اسرائیل به «کمیته بازسازی غزه» را محکوم کرده‌اند. 

وزارت خارجه عمان این حمله را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی» و «ادامه تجاوزگری بی‌رحمانه اسرائیل علیه مردم فلسطین» توصیف کرد. 

وزارت خارجه عربستان سعودی از جامعه بین‌المللی خواست «به سرعت اقدامات تجاوزکارانه رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم کرده و آن را طبق قوانین انسان‌دوستانه بین‌المللی پاسخگو کند.»

وزارت خارجه اردن هم حمله به این سازمان را محکوم کرد و گفت که این حمله «یک جنایت جنگی شنیع دیگر به کارنامه جنایتکارانه اسرائیل اضافه می‌کند.»

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس نیز گفت که این حمله نشانه آشکار دیگری از بی‌رحمی و تجاوزگری نیروهای اشغالگر اسرائیلی است. 

کمیته بازسازی غزه نهادی است که برای نظارت و هماهنگی فعالیت‌های بازسازی در نوار غزه تشکیل شده است. این کمیته وظیفه هماهنگ‌سازی برای تخصیص بودجه، مدیریت اجرای پروژه‌های زیرساختی و تضمین بازسازی مناطق آسیب‌دیده از درگیری‌ها، بلایای طبیعی و سایر بحران‌ها را به عهده دارد.  

در حال تکمیل...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570951

مهمترین اخبار ایران و جهان: