نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 15:40

هزار و ۱۷۰ نفر عضو کتابخانه سیار باخرز هستند

رئیس اداره کتابخانه های عمومی باخرز گفت: در حال حاضر هزار و ۱۷۰ نفر عضو کتابخانه سیار پیک دانایی این شهرستان هستند.

حسین رضایی در گفت و گو با خبرگزاری فارس در باخرز اظهار کرد: شهرستان باخرز دارای یک کتابخانه سیار به نام پیک دانایی می باشد که هزار و ۱۷۰ نفر در آن عضویت دارند و اغلب در رده سنی کودکان و نوجوانان هستند.

وی افزود: کتابخانه سیار پیک دانایی باخرز دارای ۴ هزار و ۱۰۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف است که روزهای شنبه تا چهارشنبه در شهر علیاشهر و روستاهای کوه سفید، ارزنه، آبنیه و همت آباد خدمات رسانی می کند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی باخرز ادامه داد: کتابخانه سیار این شهرستان در سال ۱۴۰۰ با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح روستاها و در اختیار قراردادن کتاب های آموزشی میان روستانشینان با حمایت دفتر طرح های آبادانی و پیشرفت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی راه اندازی شد.

رضایی بیان کرد: کتابخانه سیار پیک دانایی باخرز همچنین از میان ۵۰ کتابخانه سیار سطح کشور، جز برترین ها از لحاظ شاخص عضو و امانت کتاب قرار گرفت.

این مقام مسئول گفت: در شهرستان باخرز، تعداد ۴ کتابخانه عمومی شامل کتابخانه علامه امینی و ثامن الحجج (ع) در شهر باخرز، کتابخانه مرحوم قاسمی در روستای کردیان و یک کتابخانه سیار وجود دارد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی باخرز تصریح کرد: تعداد ۴۶ هزار و ۸۷۴ جلد کتاب در همه کتابخانه های شهرستان موجود است که ۲ هزار و ۸۰۰ نفر عضو کتابخانه معادل حدود ۵ درصد جمعیت این منطقه از آنها استفاده می کنند.

رضایی اضافه کرد: همچنین کتابخانه روستای ارزنه با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی، یکی از پروژه های در دست ساخت است که در سال ۱۳۹۰ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلید خورد و پس از تکمیل محوطه سازی، به زودی افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۶ هزار جلد کتاب از سوی موسسه فرهنگی کتاب تهران و نیز مردم فرهنگ دوست این خطه به کتابخانه اهدا شده و موجب کسب رتبه دوم باخرز در بین شهرستان های خراسان رضوی در حوزه جذب کتاب گشته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570607

مهمترین اخبار ایران و جهان: