نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 12:35

روزآمدسازی تخصصی سند تحول قضائی با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه

نشست تخصصی روزآمدسازی سند تحول قضائی با موضوع احیای حقوق عامه و چالش‌های آن ذیل سرفصل دوم سند تحول قضائی به‌میزبانی دانشگاه علوم قضائی برگزار شد.

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس، مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی، سلسله نشست‌های تخصصی روزآمدسازی سند تحول قضائی را با محوریت دانشگاه‌های برتر حقوقی و قضائی کشور و با موضوعات ماموریت‌های قوه قضائیه در سند تحول قضائی تدارک دیده است.

بر این اساس دانشگاه های علوم قضائی و خدمات اداری،  تهران،  بهشتی، علامه طباطبایی،  آزاد اسلامی، پژوهشگاه قوه قضائیه و اندیشکده‌های علوم انسانی با استفاده از ظرفیت اساتید، اعضای هیئت علمی و اندیشه‌ورزان خود هر کدام یکی از هفت ماموریت سند تحول قضائی را که مطابق با وظایف قوه قضائیه در قانون اساسی، شامل «رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل‌وفصل دعاوی و رفع خصومات»، «احیاء حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع»، «نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور»، «کشف جرم، تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام»، «پیشگیری از وقوع جرایم و دعاوی»، «اصلاح مجرمان» و «حمایت از حقوق مالکیت اشخاص» مورد بررسی تخصصی و علمی قرار می‌دهند.

هر کدام از دانشگاه‌ها پس از بحث و بررسی در خصوص ماموریت مشخص‌شده، طی جلسه‌ای مشترک با حضور رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه، معاون راهبردی قوه قضائیه، رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی و مدیران ستادی مربوط به آن ماموریت پیشنهاد‌های اصلاحی و جدید خود را ارائه داده و موارد پیشنهادی وارد فرآیند روزآمدسازی سند تحول قضائی خواهد شد.

در این راستا نشست تخصصی روزآمدسازی سند تحول قضائی با موضوع احیاء حقوق عامه و چالش‌های آن ذیل سرفصل دوم سند تحول قضائی به میزبانی دانشگاه علوم قضائی برگزار شد.

در این نشست محسنی، رئیس دانشگاه علوم قضائی و برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، صاحبکار، معاون راهبردی قوه قضائی ه، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی، رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی و برخی مدیران ستادی قوه قضائی ه از معاونت‌های حقوقی و امور مجلس و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به بررسی احیاء حقوق عامه در سند تحول قضائی و پیشنهاد‌های تکمیلی برای روزآمدسازی آن پرداختند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570307

مهمترین اخبار ایران و جهان: