نیوز سیتی!
25 آبان 1402 - 12:34

رفع کمبود معلم در مدارس نیشابور

مدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت: هیچ کلاس بدون معلم در ۴۷۱ مدرسه آموزش و پرورش نیشابور نداریم.

مهدی قاضی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: تا قبل از بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه بودیم.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور با بیان اینکه بازنشستگی ۵۱۵ همکار فرهنگی جدید در مهرماه ۱۴۰۲ مشکل کمبود معلم را تشدید کرد، افزود: آموزش و پرورش نیشابور با همراهی بازنشستگان و استفاده از دانشجو معلمان مشکل کمبود معلم را حل کرد.

وی اضافه کرد: با جذب ۳۸۹ معلم جدید از طریق آزمون استخدامی و نیروهایی که در فرایند نقل و انتقالات به جمع معلمان نیشابور اضافه شدند در حال حاضر هیچ کلاس بدون معلم در ۴۷۱ مدرسه آموزش و پرورش نیشابور نداریم.

قاضی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از معلمان در مهرماه ۱۴۰۳ بازنشسته خواهند شد لازم است از هم اکنون در خصوص تامین نیروی انسانی تدابیر لازم اتخاد شود.

کمبود فضاهای آموزشی در نیشابور 

مدیر آموزش و پرورش نیشابور کمبود فضاهای آموزشی و وجود کلاس‌های کانکسی را بعد از کمبود نیروی انسانی بزرگترین چالش پیش روی آموزش و پرورش نیشابور دانست و تاکید کرد: ۶۴ مدرسه ۲ شیفت و تعداد قابل توجهی از مدارس نیشابور نیازمند بازسازی فوری هستند.

عدم تعهد قانونی مجتمع فولاد خراسان 

وی خاطرنشان کرد: مجتمع فولاد خراسان باید مطابق قانون حداقل ۳ مدرسه در ازای ساخت بیش از ۶۰۰ واحد مسکونی در نیشابور بسازد اما زیر با تعهد قانونی نمی‌رود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1573995

مهمترین اخبار ایران و جهان: