نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 10:49

تشکیل 750 شورای تحول محله در استان کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: شورای تحول محله اسلامی در 750 نقطه استان کرمان راه‌اندازی شده و کار برای شناسایی مسائل و مشکلات محله انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار محمدعلی نظری صبح امروز در اولین گردهمایی فعالان امر مسجد اظهار داشت: در ۷۵۰ نقطه استان کرمان شاهد راه‌اندازی شورای تحول محله اسلامی در راستای ایجاد محله مردمی و مردم‌سالاری دینی هستیم و کار برای شناسایی مسائل و مشکلات محله انجام شده است.

وی بیان کرد: مسجد تراز اسلام و انقلاب اسلامی را در سند بالادستی داریم که باید منجر به تمدن نوین اسلامی منجر شود که همه ما در آن دخیل هستیم.

نظری ادامه داد: زدن مساجد، خانواده و تک‌تک افراد محله از راهبردهای دشمن است و مساجد و محله‌های اسلامی می‌توانند در فضای مجازی و حقیقی به ما برای مقابله با این راهبرد دشمن کمک کنند.

وی اظهار داشت: دشمنان در حال رواج تجمل‌گرایی و مسائل اخلاقی برای آندلس‌سازی کشور ما هستند و پایگاه‌ها بر اساس ۱۱ محور برای مردم‌یاری و مردم‌یاوری و در نتیجه برای رسیدن به محله و جامعه اسلامی گام برمی‌دارند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: برنامه‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج در راستای ایجاد محلات اسلامی است و باید تمام توان‌مان را در کنار هم قرار دهیم، زیرا دستگاه‌های مختلف در محلات کار می‌کنند، اما نتیجه مطلوب را نمی‌گیریم بنابراین باید از موازی‌کاری جلوگیری به‌عمل آید و هم‌افزایی و همگرایی افرایش یابد.

نظری تصریح کرد: خدمات تربیتی باید از خانه شروع شود و بعد به مدرسه، مسجد و محله گسترش یابد و توجه به مسائل اجتماعی و رفع بیکاری، کاهش طلاق، رواج ازدواج آسان و کمک به مهاجرت معکوس در محله پیگیری شود.

وی با اشاره به بزه‌کاری و سیکل فقر در حاشیه شهر ابراز داشت: باید روستاها توانمند شوند تا مهاجرت معکوس صورت گیرد و بخشی از مشکلات حاشیه شهر برطرف شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در پایان سخنان خود گفت: مسائل علمی، ورزش، سلامت جسم و روان، بهداشت و امنیت مورد توجه فرمانده پایگاه‌های مقاومت بسیج قرار گیرد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555007

مهمترین اخبار ایران و جهان: