نیوز سیتی!
07 آذر 1402 - 16:39

بنیاد برکت به دنبال رشد بهره وری در تولیدات کشاورزی و شیلاتی

معاون بنیاد برکت گفت: با برنامه ریزی علمی و تخصصی در زمینه امنیت غذایی، به دنبال رشد بهره وری در حوزه تولید میگو هستیم.

محسن مرد علی معاون بنیاد برکت در گفت‌وگوی با خبرنگار خبرگزاری فارس در بندرعباس، اظهار داشت: استان هرمزگان با یک سابقه تاریخی در حوزه آبزی پروری یکی از استان های مستعد این بنیاد است که با وجود مرز دریایی بسیار خوب از طریق روش های نوین آبزی پروری مانند ماهی در قفس و پرورش میگو در تولید گوشت سفید در سراسر کشور را افزایش دهد.

 وی افزود: میگو یکی از پتانسیل اصلی صادرات ‌در کشور است که بنیاد برکت با مشارکت و سرمایه گذاری در این زمینه می تواند به اشتغال، امنیت غذایی و درآمد مردم کمک قابل توجهی کند.

معاون بنیاد برکت کشور بیان کرد: در زمینه مدیریت منابع آب این بنیاد از طریق اصلاح سامانه ها آبیاری و مدیریت تامین آب را پیگیری کرده و با لایروبی قنوات و احداث استخر های آبی، توانسته ذخیره آبی قابل توجهی انجام و از طریق تسطیع و لوله کشی اراضی و سامانه ها مدیریت منابع آب دقیق صورت گیرد.

مرد علی خاطرنشان کرد: از طریق اصلاح سیستم های آبیاری معمولا بین ۳۰ تا ۵۰ درصد بهره وری در سطح زیر کشت افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: استان هرمزگان با توجه به نرخ بالای بیکاری، جزو استان های ویژه و حجم سرمایه گذاری بنیاد برکت برای توانمندسازی و  بهبود مشکل بیکاری را به خود اختصاص داده است.

معاون بنیاد برکت افزود: در سراسر کشور و بویژه استان هرمزگان  شبکه اجرایی بالغ بر هزار نفر  وجود دارد که متشکل از جوانان متخصص به ارائه مشاوره های کسب و کار در بیش از ۲۰۰ رسته شغلی به مردم  را فراهم می کنند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1587595

مهمترین اخبار ایران و جهان: