نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 15:41

آموزش همگانی در سطح جامعه جدی گرفته شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه آموزش همگانی در مقابله با حوادث باید در سطح جامعه جدی گرفته شود، گفت: یکی از موضوعاتی که در سطح مدارس باید به آن توجه شود و برای هلال احمر هم دارای اهمیت است تثبیت تجهیزات به دیوار است و نباید به این موضوع بی توجهی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حکمت‌الله هاشمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ظهر امروز در بیست و پنجمین دوره مانور سراسری زلزله در جمع دانش‌آموزان هنرستان مهدوی با بیان اینکه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که پر از مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی است، اظهار داشت: هر روز شاهد بروز و ظهور مخاطرات جرحی و نوظهور هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه آن چیزی که ما را آماده می‌کند برای پاسخگوی به حوادث و سوانح، آمادگی در مقابل سوانح است، تصریح کرد: باید آموزش برای آحاد جامعه نسبت به مقابله و برخورد با بلایای طبیعی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: خصوصاً دانش‌آموزان که پاسخ‌گوی به سوانح و حوادث را با شعار «مدرسه ایمن و جامعه تاب آور» آگاه هستند باید این آموزش‌ها را انتقال بدهند.

هاشمی تصریح کرد: مقابله با حوادث و چگونگی برخورد با حوادث را می‌توانیم با آموزش برای دانش‌آموزان و به طبع انتقال آنها به خانواده، در جامعه نهادینه و فرهنگ‌سازی کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان این مطلب که اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد و بخواهیم پاسخگوی مناسب به آن حادثه را داشته باشیم، بهترین روش این است که کل آحاد جامعه را آموزش بدهیم، ادامه داد: اگر آموزش برای آحاد جامعه اتفاق بیفتد، قبل از اینکه نیروهای امدادی برسند این مردم هستند که می‌توانند صحنه را  مدیریت و کنترل کنند‌.

وی با اشاره به اینکه همه آحاد جامعه در مقابل حوادثی که در جامعه می‌افتد وظیفه دارند و مسئول هستند و آموزش باید اتفاق بیفتد و جمعیت هلال احمر متولی این آموزش است، گفت: آموزش همگانی باید در مقابله با حوادث در سطح جامعه جدی گرفته شود.
 
هاشمی با بیان اینکه یکی از پارامتر‌های که در ارائه خدمات اثرگذار است، آتش‌نشانی، فوریت‌های پزشکی و هلال احمر است که باید مقدماتش را فراهم کند، افزود: یکی از موضوعاتی که در سطح مدارس باید به آن توجه شود و برای هلال احمر هم دارای اهمیت است تثبیت تجهیزات به دیوار است و نباید به این موضوع بی‌توجهی بشود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه در خانه هم باید وسایل سنگین به دیوار تثبیت شود، بیان داشت: ۸۰ درصد اتفاقات و مجروحیت‌ها و فوتی‌ها در اثر سهل‌انگاری و بی‌اهمیت جلو دادن موضوع مهم حوادث و سوانح است.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588651

مهمترین اخبار ایران و جهان: