نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 18:56

آشنایی مردم با قوانین حقوقی از نان شب واجب‌تر است

قائم مقام اداره کل دادگستری استان همدان گفت: آشنایی مردم با قوانین حقوقی از نان شب هم واجب‌تر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام پیرمحمد احمدوند عصر امروز در همایش حقوق شهروندی و ایثار در سالن استانداری همدان اظهار کرد: شهدا و جامعه ایثارگران حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و ما مدیون ایثارگری آنها و خانواده آنها هستیم.

وی با بیان اینکه باید نسبت به این قشر ایثارگر و تمام مردم انجام وظیفه کنیم و کار ما خدمت در حوزه حقوقی است تصریح کرد: برخی به دلیل نداشتن اطلاعات حقوقی لازم با مشکل مواجه می‌شوند که به همین دلیل داشتن اطلاعات حقوقی از نان شب برای همه واجب‌ است.

قائم مقام اداره کل دادگستری همدان در ادامه در این مورد مثالی زد و گفت: عده‌ای سوداگر با مالکان بافت فرسوده وارد مذاکره شده و بدون پول به ساخت و ساز می‌پردازند، ملک به رهن بانک می‌رود، واحدها پیش فروش می‌شوند فرد نمی‌تواند ادا کند و بانک آن را مصادره می‌کند.

وی با اشاره به موضوع مهریه گفت: طبق آموزه‌های قرآنی مهریه باید به قدری باشد که مرد توانایی پرداخت آن را داشته باشد.

احمدوند با بیان اینکه باید در جامعه این باور ایجاد شود که برای مسائل حقوقی به وکیل و حقوقدان مراجعه شود عنوان کرد: قوه قضائیه در خدمت ایثارگران جامعه است که در استان همدان شعبه سوم دادگاه خانواده، شعبه ۷ دادیاری و شعبه ۱۷ تجدید نظر ویژه خانواده و جامعه ایثارگران دایر شده است.

پایان پیام/۸۹۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596351

مهمترین اخبار ایران و جهان: