نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 13:20

امنیت غذایی، اتلاف کالاها و ارزاق عمومی خط قرمز دستگاه قضایی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: امنیت غذایی، اتلاف کالاها و ارزاق عمومی خط قرمز دستگاه قضایی است و با موارد تخلف در این حوزه برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جهانگیر جوانمرد ظهر امروز در بازدید از از انبار کالا های اساسی در استان اردبیل با بیان اهمیت و ضرورت شیوه نگهداری، توزیع و حمل این کالاها مطابق با استاندارهای بهداشتی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و خط قرمز دستگاه قضایی توجه به امنیت غذایی مردم و برخورد جدی با هرگونه موارد تخلف در این زمینه است.

وی افزود: لذا در راستای نظارت بر وضعیت این کالاها بازدیدهای مستمری با حضور مسؤولان دستگاه‌های متولی از انبارهای کالاهای اساسی استان صورت می‌گیرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، سهل انگاری یا ترک فعل مدیران در شیوه نگهداشت یا توزیع عادلانه این کالاها برخوردهای قضایی لازم صورت پذیرد.

معاون اجتماعی  پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از این کالاها از طریق واردات تأمین شده و مبالغ قابل توجهی ارز به آنها تخصیص می‌یابد گفت: هرگونه اختلال در این بخش موجب اتلاف منابع ملی، ارزاق عمومی و کالاهای پرمصرف شده و خسارت‌های مادی و آثار نامطلوب فراوان اجتماعی از جمله نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت.

جوانمرد ادامه داد: بنابراین ضروری است تا در تمامی فرایند، از تهیه تا توزیع این کالاها نهایت دقت و حساسیت‌های لازم از سوی متولیان امر اعمال شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل پس از بازدید و مطلوب ارزیابی نمودن وضعیت انبارهای کالای اساسی در استان از حیث ذخیره‌سازی، توزیع عادلانه و رعایت شیوه‌های استاندارد نگهداری تصریح کرد: روند نگهداری برخی از کالاهای اساسی در سیلوها و نیز انبار غلات و نهاده‌های دامی به‌عنوان حقوق بیت‌المال و یکی از مهم‌ترین کالاهای اساسی تأثیر گذار در زندگی و معیشت مردم باید پیش از پیش مورد توجه و اهتمام مدیران و مسؤولان قرار گیرد و هر گونه نواقصات در این حوزه باید سریعاً مرتفع شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551895

مهمترین اخبار ایران و جهان: