نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 09:28

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه خط انتقال آب آشامیدنی به روستاهای رشت و خمام

به گفته سرپرست شرکت آب و فاضلاب گیلان، اجرای احداث مخزن ۱۰۰ متر مکعبی آب در جوکولبندان، تکمیل ساخت مخزن آب ۳۰۰ متر مکعبی و اصلاح خط انتقال آب امام زاده هاشم، بازسازی تأسیسات آبرسانی کوچصفهان و تعویض فیلترهای شبکه آب روستایی رشت و خمام تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا غیاثی سرپرست شرکت آب و فاضلاب گیلان صبح امروز در گفت‌وگو خبری سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه تامین آب پایدار و مناسب در تمامی نقاط گیلان یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم در این استان است، اظهار کرد: در گیلان هنوز برخی از روستاها با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند که سیاست دولت سیزدهم رفع این مشکل با همکاری نهادهای انقلابی از جمله سپاه قدس گیلان است. 

وی با اشاره بر بهره‌مندی چندین روستای گیلان از آب آشامیدنی سالم در چند هفته آینده گفت: برای تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار روستایی، پنج طرح آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال در روستاهای رشت و خمام در حال اجرا است که در صورت تکمیل چهار هزار و ۴۰۵ مشترک از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند. 

سرپرست شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اجرایی طرح‌های مختلف به‌ منظور بهره‌مندی برخی از روستایی گیلان از آب آشامیدنی با کیفیت بیان کرد: این طرح‌ها شامل احداث مخزن ۱۰۰ متر مکعبی آب در جوکولبندان، تکمیل ساخت مخزن آب ۳۰۰ متر مکعبی و اصلاح خط انتقال آب امام زاده هاشم، بازسازی تأسیسات آبرسانی کوچصفهان و تعویض فیلترهای شبکه آب روستایی رشت و خمام است. 

غیاثی پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها را ۷۰ درصد دانست و افزود: در تلاشیم تا در چند هفته آینده این طرح‌ها آماده بهره‌برداری شده و مردم مناطق روستایی گیلان از جمله رشت و خمام از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شوند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578307

مهمترین اخبار ایران و جهان: