نیوز سیتی!
17 آذر 1402 - 16:33

محفلی که میزبان آن شهدا بودند

در ۱۶ آذر ماه سال جاری با حضور زائران راهیان نور مراسمی برگزار شد که در این مراسم سردار عبدالرضا حاجتی به گفت و گویی صمیمانه و بیان خاطرات راهیان نور پرداخت و سپس مراسم با حضور شهدای گمنام به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، دورهمیی امروز در تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۲ با حضور زائران راهیان نور انجام شد که در این مراسم ابتدا سردار عبدالرضا حاجتی گفت و گویی دوستانه با دانش آموزان و مروری بر خاطرات راهیان نور داشت ، سپس مجری برنامه سوالات دانش آموزان را از ایشان پرسیدند.

سردار حاجتی به بیان موقعیت خود زمانی که به جنگ رفت صحبت کرد و گفت: ۱۴ سال داشتم که با اتوبوس وارد فاو شدند و بعد از پایان جنگ در همان روز های  اول مسئول بسیج دانش آموزی شدم به همین دلیل باعث شد که بسیار از بچه های شهر مسیر زندگی خود را پیدا کنند.

حاجتی در ارتباط با تفاوت های نسل دیروز و امروز عنوان کرد: نمی شود قیاس کرد زیرا آن نسل بی نظیر و این نسل هم بی نظیر تر هستند.
 وی در ادامه افزود: در تمامی این مناطقی که در اردوی راهیان نور دانش آموزان دیدن کردند نظیر هویزه، علقمه، شلمچه و... همه این ها آرامش خاصی را به من میدهد که روح خودم را گره خورده با آن میدانم.

و در پایان تاکید کرد: دخترانم اگر چشم تو عادت کرد به خوشگذرانی و لباس های عجیب و غریب صد درصد خودت را گم خواهی کرد پس مراقب خودت باش که در گرانبهایی هستی.

اما در پایان برنامه مهمانی ویژه به جمع ستارگان ملحق شد روزی که نورخانه‌های آسمان درخشان شدند و زمین با اشک‌های ابریشمی خود پر شد، ستایش گل‌های قربانی نام‌گذاری شد. آن روز، عطر گل‌های بی‌نظیر شهدای چشم‌انتظار، بادهای تازه دمیده و خاک نیکوکاران آویشن و رزم را به خود بست. 

 

عطر گمنام شهدا که هرگز به سامانی کشیده نشده، در نفس‌های ما میجنبد و خاطره‌ی ناب ایشان را با خود به همراه دارد ، عطری است که مهر و فراموش شده رفته و از گذشتگان باقی مانده، و اجازه نمی‌دهد تا شهدا بی‌نشان و بی‌نام باشند ، این عطر، نشانه‌ی حضور نور و صدا در سکوت است، نشانه‌ی تلاش و پشتکار در دل چالشها و نشانه‌ی عشق و ایمان در هر آغاز و پایان است.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1598051

مهمترین اخبار ایران و جهان: