نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 10:13

بزرگداشت بیست‌ونهمین سالگرد قانون اساسی در تاجیکستان

مردم تاجیکستان در سراسر این کشور یکی از مهم‌ترین اعیاد ملی خودروز قانون اساسی را تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مردم تاجیکستان در سراسر این کشور روز قانون اساسی را تجلیل کردند.

«امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در پیامی به این مناسبت قبول قانون اساسی کشورش در بیست و نهمین سال قبل را دستاوردی واقعا تاریخی عنوان کرد که پایه محکمی برای استقرار دولت دموکراتیک، قانونی، سکولار و درک متقابل ایجاد کرد.

به گفته وی، تصویب یکپارچه این سند سرنوشت‌ساز قبل از هر امری، بیانگر حمایت مردم تاجیکستان از سیاست‌های ریاست این کشور بوده و به انسانیت احساس بالای میهن‌پرستی ملی و برخورداری مردم تاجیک از سنت‌های خلاقانه را به نمایش گذاشت.

رحمان این سند را زمینه‌ساز نزدیک شدن تاجیکستان به جامعه جهانی عنوان کرد و گفت که «دوشنبه» در یک مدت کوتاهی به عضویت سازمان‌های معتبر بین‌المللی پذیرفته شد و امروزه ابتکارات تاجیکستان در زمینه‌ آب، محیط زیست و سایر مسائل جهانی در عرصه جهانی با حمایت و درک متقابل رو به رو هستند.

وی در پایان سخنان خود سالگرد تصویب قانون اساسی تاجیکستان آزاد و دموکراتیک را به مردم کشورش تبریک گفت و برای همه آنها سلامتی و شادی و برای این کشور ثبات ابدی و توسعه موفق را آرزو کرد.

روز قانون اساسی تاجیکستان یکی از مهم‌ترین اعیاد ملی در این کشور محسوب می‌شود.

6 نوامبر سال 1994 در تاریخ معاصر تاجیکستان برای اولین بار همه پرسی در مورد قبول و تصویب قانون اساسی این کشور برگزار شد. بر اساس قوانین تاجیکستان روز قبول و تصویب قانون اساسی در این کشور تعطیل است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564095

مهمترین اخبار ایران و جهان: