نیوز سیتی!
24 آذر 1402 - 15:39

انبوه‌سازان بومی عهده‌دار ساخت نهضت ملی مسکن خراسان‌جنوبی

رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای ساخت و ساز طرح نهضت ملی مسکن استان از انبوه‌ساز بومی استفاده می‌شود گفت: برای ملزومات ساختمانی هم باید از محصولات استانی استفاده کنیم تا سبب رونق تولید خراسان‌جنوبی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجتد، غلامحسین  حسینی، رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی امروز در آیین اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته استان اظهار کرد: حضور فعالان صنعت ساختمان در نمایشگاه موجب رونق نمایشگاه شدن و باید از همراهی های مسوولان عمرانی و غرفه ها قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه واحدهایی تولیدی خوب و فاخری در استان داریم  افزود: هدف برگزاری نمایشگاه ایجاد هم افزایی فعالان ساختمان در رسته های مختلف است لذا باید به دغدغه های افراد گوش داده و مشکلات آنها را تا جایی که امکان دارد،  رفع کرد.

حسینی ادامه داد: برای ساخت و ساز طرح نهضت ملی مسکن که حاکمیتی است ما انبوه ساز را از استان های دیگر نمی آوریم،  بنابراین برای ملزومات ساختمانی هم باید از محصولات استانی استفاده کنیم تا موجب رونق تولید استان شود.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: از مسکن  به عنوان پیشران اقتصادی کشور نام برد وگفت:این بخش حداقل ۳۰۰ تا ۳۵۰ شغل را به طور متوسط به همراه دارد.

وی ادامه داد: ۶ تا ۷ درصد تولید ناخالص ملی و ۱۲ درصد اشتغال کشور  در بخش مسکن است،  طرح نهضت ملی مسکن، شرایط مسکن را تسهیل کرده است و در نمایشگاه اتاق کنفرانسی تشکیل شده تا مشکلات حوزه قیمت و تامین مواد ساختمانی استان رفع شود.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605607

مهمترین اخبار ایران و جهان: