نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 10:21

نائب رئیس شورای اطلاع رسانی: دادن وعده خارج از منطق توسط نامزدها یک سم است

نائب رئیس شورای اطلاع رسانی استان مرکزی گفت: نامزدهای انتخابات از دادن وعده خارج از منطق که یک سم برای جامعه است، خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بهنام نظری صبح امروز در نشست اعضای شورای اطلاع رسانی استان مرکزی با تسلیت شهادت مرزبان غیور ایران اسلامی در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در حادثه تروریستی تاسف بار سیستان و بلوچستان ۱۱ نفر از مرزبانان نظام به شهادت رسیدند، که این اقدام محکوم است و باید از طریق دیپلماسی پیگیری شوند.

وی با تاکید براینکه تردد ضدانقلاب و تروریست در مرزها باید با جدیت برخورد شود، تصریح کرد: شهدا برای حفظ امنیت جان خود را فدا کردند، به دلیل عدم اقتدار و جدیت کشورهای همسایه در تامین امنیت ما شاهد چنین اتفاقات ناگواری هستیم که باید برای آن از طریق دیپلماسی چاره اندیشی شود.

وی پیرامون فرا رسیدن روز بصیرت تصریح کرد: ۹ دی انقلاب سومی در تثبیت پایه های انقلاب بود، آموزش و پرورش و دانشگاه ها در تبیین ابعاد مختلف حماسه نهم دی ماه باید حرکت کنند.
معاون استاندار مرکزی با اشاره به هفته فرهنگی خمین نیز  تاکید کرد: مباحث فرهنگی و هویتی  در دولت سیزدهم و مدیریت ارشد استان به شدت مورد تاکید قرار گرفته، هفته فرهنگی خمین به عنوان زادگاه امام راحل باید به شکل منسجم و هدفمند برگزار شود و پیام انقلاب را به بهترین شکل ممکن به جهان صادر کند.

نظری همچنین پیرامون تشییع پیکر شهدای گمنام بیان کرد: یاد و خاطره شهدا همواره وحدت آفرین و عزت آفرین است، پیام شهدا پیام وحدت و ولایت است و ما قدردان شهدا هستیم.

وی با اشاره انتخابات امسال گفت: تبلیغات انتخابات امسال با قانون شفاف سازی مالی  در بحث تبلیغات متفاوت تر از سالهای قبل خواهد بود، نامزدها از دادن وعده غیر قابل اجرا خودداری کنند چرا که موجب بی‌اعتمادی مردم خواهد شد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه وعده‌های خارج از منطق یک سم است، ادامه داد: در بازه قانونی ثبت‌نام داوطلبان انتخابات 
۵۲۳ ثبت نام کردند که ۳۷۹ تایید صلاحیت،۲۵ نفر رد صلاحیت و
۱۱۳ نفر عدم احراز شدند، و ۶ نفر انصراف دادند و در مجموع 
۷۳ درصد تایید صلاحیت هیات اجرایی شدند.

نظری از برقراری شرایط عادلانه برای همه نامزدها در زمان تبلیغات انتخابات خبر داد و گفت: تمام سعی و تلاش ما در این است که شرایط عادلانه برای همه نامزدها فراهم کنیم، امکانات و سالن اجتماعات در شهرستان ها تا حد امکان به صورت مساوی در اختیار نامزدها قرار می دهیم تا افرادی که استطاعت مالی ندارند، اما توانمندی و قابلیت بالا در حوزه اجرایی دارد بتواند خود را به خوبی معرفی کنند.
نظری تاکید کرد:به دنبال جلوگیری از ریخت و پاش بی ضابطه هستیم، می کوشیم فرهنگ سازی کنیم تا افرادی که قابلیت اجرایی و فکری دارند بتوانند برنامه های خود را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه در انتخابات مسوولان اجرایی از هیچ فرد و جناحی حمایتی نخواهند داشت، افزود: سلامت در شئون مختلف انتخابات باید رعایت شود، مدیری که جانبداری کند از دایره ولایت مداری خارج است.

نائب رئیس شورای اطلاع رسانی استان مرکزی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حاج قاسم اظهار کرد: امروز مسائل غزه، به خوبی اهمیت کار حاج قاسم در موضوع مقاومت را به نمایش کشیده است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606051

مهمترین اخبار ایران و جهان: