نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 12:46

پیشرفت فیزیکی بازسازی مناطق زلزله زده خوی از ۸۵ درصد گذشت

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: پیشرفت فیزیکی بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی در حوزه روستایی ۹۱ درصد و در حوزه شهری ۸۵ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به تسریع در اقدامات احداثی در راستای جلوگیری از بروز مشکل برای زلزله زدگان به علت نزدیک شدن به فصل سرما اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی بازسازی این مناطق در حوزه روستایی ۹۱ درصد و در حوزه شهری ۸۵ درصد بوده است.

 وی افزود: از سه هزار و ۲۲۰ واحد زلزله زده ای که بر اثر زمین‌لرزه‌های سه‌گانه سال گذشته بالای ۸۰ درصد خسارت دیده و به اصطلاح تخریبی بودند، بیش از سه هزار و ۱۶۰ واحد معادل ۹۸ درصد مرحله فنداسیون را به اتمام رسانده اند.

برزگر اضافه کرد: همچنین مرحله سقف افزون بر ۲ هزار و ۸۵۰ واحد به اتمام رسیده که نزدیک به ۸۹ درصد کل منازل خسارت دیده را شامل می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که بر سر راه احداث سریع واحدهای خسارت دیده وجود داشت، تامین و تخصیص مانده بلاعوض مصوبه هیات دولت توسط بانک ها بود که این امر در هفته جاری محقق می شود و به محض تخصیص مانده بلاعوض، به حساب های خانوارهای حادثه دیده واریز خواهد شد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576251

مهمترین اخبار ایران و جهان: