نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 20:41

باشماق ظرفیت سالانه 20 میلیارد دلار مبادلات خارجی دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مرز باشماق مجرای تنفس اقتصادی استان است که ظرفیت سالانه 20 میلیارد دلار مبادلات خارجی را دارد.

 
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی رمضانی شامگاه امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان اظهار کرد: مردم کردستان در استقبال رئیس جمهور سنگ‌تمام گذاشتند و نشان دادند که قدر خدمت را می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان کردستان 14 هزار و 100 میلیارد تومان برای کردستان مصوب شد.

وی اعلام کرد: همه کسانی که دور این میز نشسته‌اند دنبال اقتصاد پایدار، تولیدمحور و درون‌زا و بهره‌مندی مردم از اقتصاد مترقی و اسلامی و رهایی از اقتصاد غرب‌زده هستیم و برای دستیابی به این هدف باید نقاط قوت و ضعف را به خوبی بشناسیم و در راستای رفع نقاط ضعف همت بگماریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان عنوان کرد: یکی از غده‌های سرطانی اصلی که بر پیکر اقتصادی ما فشار وارد کرده بحث قاچاق است و مبارزه با قاچاق باید به معنای واقعی در کشور صورت بگیرد.

رمضانی اجرای طرح فول‌باک را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: در طول یک سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه ساماندهی مرز باشماق افتاده و امیدواریم این حرکت تداوم و سرعت بیشتری پیدا کند.

وی اضافه کرد: تملک اراضی در مرز باشماق یکی از گره‌های کور بیست‌وچند ساله‌ای بود که خوشبختانه باز شد و این مهم زمینه را برای سرعت‌بخشی به اجرای طرح ساماندهی مرز فراهم کرده است.

مدیریت مرز باشماق باید تعیین تکلیف شود

وی عنوان کرد: مدیریت مرز باشماق باید تعیین تکلیف شود، راهداری متولی مدیریت مرز بوده و همه ظرفیت‌ها برای انجام یک مدیریت مناسب در مرز پای کار بیاید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: مرز باشماق مجرای تنفس اقتصادی استان است که ظرفیت سالانه  20 میلیارد دلار مبادلات خارجی را دارد.

وی گفت: مرز محل ایستایی نیست هرچیزی که باعث توقف تاجر و کامیون و نارضایتی بازرگان شود آفت است و این آفات باید شناسایی و زمینه رفع آن فراهم شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576895

مهمترین اخبار ایران و جهان: