نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 14:58

رئیس بنیاد شهید: با دستگاه‌هایی که قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا نکنند برخورد قضایی می‌شود

رئیس بنیاد شهید گفت: طبق قانون، تمام ایثارگرانی که تا بهمن ۱۴۰۰ نیروی شرکتی دستگاه‌های اجرایی بوده‌اند، آن دستگاه موظف به تبدیل وضعیت آن‌ها به حالت پیمانی و رسمی است، در غیر این صورت دستگاه نظارتی و قضایی با آن‌ها برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، امروز سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور،  از مجتمع آماده افتتاح فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان گلستان بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران درباره تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: آثار قانون تبدیل وضعیت ایثارگران همچنان باقیست.

وی در این باره توضیح داد: طبق قانون، تمام ایثارگرانی که تا بهمن ۱۴۰۰ نیروی شرکتی دستگاه‌های اجرایی بوده‌اند، آن دستگاه موظف به تبدیل وضعیت آن‌ها به حالت پیمانی و رسمی است. شرکت‌هایی که تابع قانون کار هستند، موظف به تبدیل قرارداد موقتی ایثارگران به قرارداد دائمی هستند. 

قاضی‌زاده افزود: اگر دستگاهی این کار را انجام نمی‌دهد، فرد می‌تواند به دیوان عدالت اداری یا کمیسیون ماده ۱۶ بنیاد شهید مراجعه کرده و علیه آن دستگاه یا نهاد اجرایی طرح دعوا کند. مجلس نیز در حال پیگیری این موضوع است.

رئیس بنیاد شهید توضیح داد: درست است که این قانون مربوط به بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ است؛ اما آثار قانون از بین نمی‌رود. تبدیل وضعیت ایثارگران حقی بوده که برای افراد ایجاد شده، اگر دستگاه‌ها در زمان مقرر، آن را انجام نداده‌اند، تخلف کرده‌اند و طبیعتاً دستگاه نظارتی و قضایی با آن‌ها برخورد می‌کند. 

در ادامه می‌توانید فیلم صحبت‌های قاضی‌زاده هاشمی را مشاهده کنید: 

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613307

مهمترین اخبار ایران و جهان: