نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 21:34

جزئیات برگزاری جشنواره علوم پزشکی ابوریحان اعلام شد

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جزئیات برگزاری جشنواره ابوریحان را اعلام کرد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس،بیست و چهارمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی فردا یکشنبه سوم دی ماه در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود. افشین زرقی اظهار کرد: سوم دی ماه بیست و چهارمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نام جشنواره پژوهشی ابوریحان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال 1393 عنوان جشنواره پژوهشی دانشگاه در مسیر ملی و بین‌المللی شدن جشنواره به ابوریحان بیرونی تبدیل شد و امسال دهمین سالگرد تغییر نام و رویکرد این جشنواره است، گفت: در واقع جشنواره ابوریحان بیرونی ده ساله و جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 24 ساله می‌شود.

زرقی ادامه داد: در این جشنواره در نظر داریم از پژوهشگران حوزه بالینی، علوم پایه، فناوران، شرکت‌های دانش‌بنیان منتخب، مراکز تحقیقاتی منتخب، مراکز توسعه تحقیقات بالینی منتخب، دانشجوی فناور منتخب، دانشجوی پژوهشی منتخب و کتاب و مجله منتخب تقدیر کنیم.

اعطای گواهی‌نامه فلوشیپ آموزش پژوهش و فناوری برای نخستین بار

زرقی از رونمایی از گواهینامه فلوشیپ آموزش پژوهش و فناوری در این جشنواره خبر داد و گفت: برای اولین بار در این جشنواره به افرادی که دوره پودمانی مجازی آموزش پژوهش و فناوری را در دانشگاه گذرانده و موفق به اخذ سرتیفیکیت شده‌اند گواهی‌نامه اعطا می‌شود.  

برپایی نمایشگاه دستاوردهای 35 شرکت دانش‌بنیان منتخب به مدت سه روز

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در ذیل این جشنواره نمایشگاهی از دستاوردهای فناوری  35 شرکت دانش‌بنیان منتخب دانشگاه که در هفت مرکز رشد و پارک علم و فناوری دانشگاه مستقر هستند، خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه ششمین نمایشگاه فناوری دانشگاه محسوب می‌شود، گفت: این نمایشگاه به مدت سه روز و تاپایان هفته پژوهش برای بازدید اساتید، دانشجویان، پژوهشگران، فناوران و علاقه‌مندان حوزه فناوری نظیر شتاب‌دهنده‌ها و ذی‌نفعان صنعت برپا خواهد بود.

زرقی یادآور شد: این 35 شرکت در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، دارویی، علوم دندانی، صنایع غذایی و طب بازساختی محصولات خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه بیست و چهارمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی با حضور  پناهی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت،  علیرضا زالی رییس دانشگاه، اعضای هیات امنای دانشگاه، دبیر فرهنگستان علوم پزشکی و جمعی از اساتید و پژوهشگران و پیشکسوتان برگزار می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613751

مهمترین اخبار ایران و جهان: